//
کدخبر: ۱۲۲۸۸ //

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ یازدهم اسفند

کشف اردوگاه زیر زمینی آموزشی داعش در موصل؛ کنترل جاده ارتباطی موصل به تلعفر توسط نیروهای عراقی؛ حذف نام عراق در فرمان جدید مهاجرتی ترامپ به اصرار پنتاگون؛ اعتراف ابوبکر البغدادی به شکست در موصل؛ و هلاکت 52 تروریست داعش در غرب موصل؛ از خبرهای مهم روز چهارشنبه این کشور است.

 رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ یازدهم اسفند
به گزارش فرتاک نیوز،

** نیروهای عراقی در ادامه پاکسازی مناطق آزاد شده در جنوب شهر موصل، امروز یک اردوگاه آموزشی ویژه کودکان، نوجوانان و نیروهای خارجی گروه تروریستی داعش را در عمق 6 متری زمین با بیش از دو کیلومتر طول کشف کردند.

این اردوگاه موسوم به اردوگاه تدمر، دارای امکانات ویژه آموزش های کماندویی و کلاس های ویژه ایدیولوژیک برای تربیت عوامل انتحاری است.

** براساس اعلام یکی از ژنرال های عراق، یگان نهم زرهی ارتش عراق با مسدود کردن راه خروج پایگاه داعش در غرب موصل، کنترل دسترسی به این شهر از شمال غرب را به دست گرفتند و به یک کیلومتری 'دروازه سوریه' موصل رسیدند.

این جاده موصل را به تلعفر یکی از پایگاه های داعش در 60 کیلومتری غرب موصل و مرز سوریه متصل می کند.

** آسوشیتدپرس از حذف نام عراق از فهرست کشورهای مشمول ممنوعیت موقت ورود شهروندانش به آمریکا در فرمان جدید اجرایی دونالد ترامپ خبر داد.

گفته شده که تصمیم حذف نام عراق به دنبال فشار وزارت دفاع (پنتاگون) و وزارت امور خارجه آمریکا اتخاذ شده که مصرانه از کاخ سفید خواسته اند با توجه به نقش آمریکا در جنگ با داعش، عراق را مستثنی کند.

** به گزارش منابع خبری، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در سخنانی به عنوان خطبه وداع، به شکست دولت ادعایی خود اعتراف و از عناصر خود خواست تا به مناطق کوهستانی فرار کنند و در صورت محاصره شدن از سوی نیروهای عراقی خود را منفجر کنند.

** عبدالامیریارالله فرمانده عملیات نیروهای موسوم به 'نینوا ما می آییم' روز گذشته با اشاره به ادامه عملیات پاکسازی ساختمان ها، جاده های واقع در مناطق آزاد شده الجوسق و الطیران از اشغال داعش، از کشته شدن 52 تن از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله نیروهای عراقی به غرب شهر موصل واقع در استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان