//
کدخبر: ۱۲۰۵۳ //
سلیمی در تذکر شفاهی؛

وزارت خارجه درخصوص کمتر شدن ذخایر اورانیوم از کف مقرر در برجام توضیح دهد

نماینده مردم محلات در مجلس با انتقاد از اینکه ذخایر اورانیوم فعلی در کشور از مقدار تصویب شده در برجام بسیار کمتر شده است از وزارت خارجه خواست در این خصوص به مجلس توضیح دهد.

وزارت خارجه درخصوص کمتر شدن ذخایر اورانیوم از کف مقرر در برجام توضیح دهد

به گزارش فرتاک نیوز،  علیرضا سلیمی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه،10اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: بر اساس برخی گزارشات، ذخایر اورانیوم کشور از مقدار تصویب شده در برجام بسیار کمتر است و حتی گفته می‌شود که صد کیلو کمتر از مقدار 300 کیلو ذخیره شده است از این رو وزارت خارجه باید در این رابطه به مجلس توضیح بدهد؛ نمی‌شود ما بیش از اندازه به برجام عمل کنیم اما طرف مقابل تعهدات خود را انجام ندهد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به مقامات ترکیه توصیه می‌کنیم که در پازل صهیونیست‌ها بازی نکنند و صبر جمهوری اسلامی را قدر بدانند.

وی در تذکری به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: شهر محلات بیشترین تعداد پذیرش گردشگر را دارد از این رو سازمان مربوطه باید در جهت ایجاد اداره میراث فرهنگی و گردشگری در محلات اقدام کند.

وی بیان کرد: اعمال مالیات‌های سنگین مردم منطقه را به زحمت انداخته و قطعا مسئولان باید در این زمینه تجدیدنظر کنند.

سلیمی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی افزود: بالا بودن قیمت مرکبات و گرانی میوه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است و فقرا بسیار کم می‌توانند میوه مرغوب بر سر سفره‌های خود ببرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با مسئله عملکرد بخش بهداشت و درمان محلات در ایام عید افزود: متأسفانه پزشکان در ایام عید به مرخصی می‌روند و مردم با مشکلات بسیاری در این عرصه روبرو می‌شوند که باید مسئولان مربوطه اقدام مناسبی را در این رابطه بیندیشند.

وی ادامه داد: خبری از اعطای وام برای ایجاد رونق و شغل در محلات نیست از این رو مسئولان باید گزارش دقیقی در این رابطه به مردم بدهند. همچنین مرغداران حوزه انتخابیه در شرایط کنونی با مشکلات بسیاری روبرو هستند که امیدوارم وزارت جهاد کشاورزی برای حل این مشکلات تدبیری بیندیشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: جرایم بانکی در شرایط کنونی کمر مردم را شکسته؛ حال مراجع عظام بارها اعلام کرده‌اند که دریافت جرایم بانکی خلاف شرع است، حال چه کسی باید این امور را ساماندهی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان