//
کدخبر: ۱۱۴۱۷ //

رشد ۴۳درصدی پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در ۱۰ماه؛ افتتاح ۸۰۰هزار واحد مسکن مهر

رای اعتماد مجدد مجلس به آخوندی، رشد 43 درصدی پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در 10 ماهه امسال و تکمیل و افتتاح بیش از 800 هزار واحد مسکن مهر تا بهمن‌ماه امسال(در دولت یازدهم) از جمله مهمترین اخبار اقتصادی کشور در هفته گذشته است.

رشد 43درصدی پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در 10ماه؛ افتتاح 800هزار واحد مسکن مهر

 اقتصاد کشور در هفته گذشته (منتهی به 6 بهمن‌ماه)با رویدادهای مهمی همراه بود که برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

** گوشت مرغ شب عید تامین شده است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: گوشت مرغ شب عید تامین شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

«علیرضا ولی» افزود: گوشت مرغ مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید با قابلیت صادراتی و ماندگاری بیش از 6 ماه خریداری شده است تا درصورت لزوم و مازاد بتوانیم آنها را در سال آینده صادر کنیم.

** قیمت کالاهای اساسی شب عید مشابه پارسال است

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: امسال قیمت عرضه کالاهای اساسی برای تنظیم بازار شب عید نسبت به پارسال افزایشی نداشته است و توزیع نامحدود برنج و شکر تا پایان فروردین ماه آتی ادامه می‌یابد.

«حسن عباسی معروفان» گفت: طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور، این شرکت از آغاز بهمن ماه توزیع نامحدود برنج وارداتی و شکر را در فروشگاه های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف آغاز کرد که این روند تا پایان فروردین‌ماه سال 1396 ادامه می یابد.

** نرخ برنج، شکر، کره و گوشت برای تنظیم بازار عید اعلام شد

قائم مقام معاون بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار برنج باکیفیت، شکر، کره، گوشت قرمز و مرغ با نرخ های مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری عرضه می شود.

«مهدی کاظم نژاد» با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار افزود: به منظور رفاه مصرف کنندگان، برنج درجه یک هندی با قیمت هر کیلوگرم 38 هزار ریال، برنج اروگوئه ای با نرخ هر کیلوگرم 26 هزار ریال و سایر ارقام برنج با بهای هر کیلوگرم 20 هزار ریال بدون محدودیت عرضه می شود.

** شریعتمداری: برخی به بهانه تنظیم بازار، تداوم واردات را خواستارند

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: متاسفانه به محض اعمال محدودیت برای واردات، برخی رسانه ها و حتی بعضی مسئولان لغو آن را برای تنظیم بازار خواستار می شوند.

** افزایش تقاضای نوروزی قنادی ها، قیمت تخم مرغ را افزایش داد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار گفت: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش تقاضای قنادان سراسر کشور، با افزایش قیمت تخم مرغ مواجه می شویم که به نظر می رسد این رشد قیمتی تا نیمه اسفندماه ادامه داشته باشد.

«رضا ترکاشوند» درباره دلایل گرانی نرخ تخم مرغ در بازار افزود: این افزایش قیمت مقطعی به دلیل افزایش تقاضای واحدهای صنعتی و قنادی ها برای تهیه شیرینی نوروزی بوده است.

** پرداخت 66 هزار میلیارد ریال تسهیلات به تشکل های بخش کشاورزی کشور

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: تاکنون 66 هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد از طریق این صندوق به تشکل های کشاورزی پرداخت شده است.

سید عبدالکریم رضوی افزود: امسال بیش از 16 درصد منابع پرداختی صندوق های غیر دولتی به بازسازی و خرید نهاده های حوزه دام و طیور اختصاص یافته است.

** کانون های فوق بحرانی ریزگرد خوزستان تا سه ماه آینده مهار می شود

وزیرجهاد کشاورزی گفت: عملیات مهار کانون های ریزگرد در 42 هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی خوزستان تا سه ماه آینده اجرا می شود.

به گفته محمود حجتی، طرح های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای مهار 800 هزار هکتار از کانون های گرد و غبار خوزستان پیش بینی شده است.

** افزایش هزینه های تولید قیمت مرغ را به 80 هزار ریال

رئیس اتحادیه صنفی مرغداران گوشتی کشور، از افزایش هزینه های تولید و تاثیر آن در قیمت تمام شده مرغ خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کنندگان به حدود هشتاد هزار ریال(هشت هزار تومان) رسیده است.

«عظیم حجت»گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ بین 79 هزار و 500 تا 80 هزار ریال رسیده است.

** رئیس اتحادیه قنادان: شیرینی شب عید گران نمی شود

رئیس اتحادیه قنادان با بیان اینکه قیمت انواع شیرینی از اردیبهشت ماه 1393هیچ تغییر نداشته است، گفت: قیمت انواع شیرینی شب عید نیز با قیمت های مصوب طول سال در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

«علی بهره مند» افزود: اکنون همه قنادی ها و شیرینی فروشی های کشور آمادگی عرضه شیرینی با کیفیت برای مصرف شب عید را دارند.

** مهلت دولت به بدهکاران حساب ذخیره ارزی

هیات وزیران برای حل مشکل واحدهای تولیدی و بازگشت منابع دولت، تا پایان خرداد ماه 96 به بدهکاران حساب ذخیره ارزی که حداقل 25 درصد اقساط آنها سررسید شده باشد، مهلت داد. همچنین سهمیه بیمه اتکایی اجباری برای رشته های بیمه زندگی به میزان 25 درصد و سایر رشته های بیمه ای 15 درصد تعیین شد.

** هیچ انتقال آب جدیدی در دولت یازدهم صورت نگرفت

وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه در بحث عوامل موثر در گرد و غبار مسائلی مانند انتقال آب و خشکسالی مطرح می شود در دولت یازدهم مقرر شد هیچ انتقال آب جدیدی صورت نگیرد.

با حضور رئیس جمهوری مولدهای برق تصفیه خانه شماره 2 اهواز که در چند روز گذشته نصب آن آغاز شده بود، پنجشنبه هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری وارد مدار شد.

** تجمیع 220 هزار حساب دولتی در بانک مرکزی

«پیمان قربانی» معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد از 220 هزار حساب دولتی پراکنده، 70 هزار مورد در این نهاد ساماندهی شد و بقیه حساب ها نیز به تدریج به این بانک منتقل می شود.

** رشد 43 درصدی پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی در 10 ماهه 95

تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های اقتصادی در 10 ماهه امسال چهار هزار و 278 میلیارد و 900 میلیون ریال شد که در همسنجی با دوره مشابه پارسال 43.4 درصد رشد دارد.

میزان تسهیلات پرداختی به شبکه بانکی کشور در 10 ماهه امسال یک هزار و 294 میلیارد و 700 میلیون ریال بیشتر از پارسال است.

سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی در 10 ماهه امسال 2 هزار و 724 میلیارد و 800 میلیون ریال معادل 63.7 درصد کل تسهیلات پرداختی ثبت شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 857 میلیارد و 600 میلیون ریال معادل 45.9 درصد افزایش یافت.

** تجار ایرانی فقط به بانک های معتبر روسی مراجعه کنند

رایزن بازرگانی ایران در روسیه به تجار هشدار داد: برای کاهش ریسک، به جای مبادلات مالی با بانک های متفرقه روسی، به پنج بانک مورد تایید ایران مراجعه کنند.

«فرهاد پرند»، علاوه بر «میر بیزنس بانک» متعلق به بانک ملی ایران، از «ازبر بانک»، «وی.تی.‌بی بانک»، «گاز پروم بانک» و «روس سلخوز بانک» به عنوان چهار بانک معتبر دولتی روسیه نام برد که مورد تایید ایران است.

** بانک مرکزی: نرخ تورم بهمن ماه 8.7 درصد شد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نرخ تورم در 12 ماه منتهی به بهمن‌ماه امسال را نسبت به مدت مشابه پارسال 8.7 درصد اعلام کرد.

نرخ تورم در 12 ماه منتهی به بهمن‌ماه امسال نسبت به 12 ماه منتهی به بهمن‌ماه پارسال معادل 8.7 درصد است. همچنین تورم نقطه به نقطه در بهمن‌ماه 95 نسبت به ماه مشابه سال گذشته معادل 10.6 درصد افزایش داشته است.

** رشد 45 درصدی تولید فولاد خام بخش خصوصی در 10 ماهه امسال

بخش خصوصی ایران در دوره 10 ماهه امسال با تولید سه میلیون و 422 هزار فولاد خام نسبت به دوره مشابه پارسال2 میلیون و 360 هزار تن)، به رشد 45 درصدی دست یافت.

براساس جدول آماری انجمن فولاد ایران، بخش خصوصی در مدت یاد شده بیش از 22 درصد کل تولید فولاد خام که رقم 15 میلیون و 405 هزار تن بود را به خود اختصاص داد.

** آخوندی: مسکن مهر کمتر از پنج درصد جمعیت بدمسکن کشور را جذب کرد

وزیر راه و شهرسازی جمعیت بدمسکن در بخش های حاشیه ای و بافت فرسوده کشور را 19 میلیون نفر اعلام کرد که حتی پنج درصد آنان (کمتر از 950 هزار نفر) به مسکن مهر منتقل نشده‌اند.

** صادرات ریلی در 11 ماه امسال 55 درصد رشد کرد

رییس کمیته ترانزیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش صادرات از طریق راه آهن در 11 ماهه امسال با رشد 55 درصد روبرو بود و 10 میلیون تن کالا جابجا شد.

** رای اعتماد مجدد مجلس به آخوندی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی باردیگر به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد دادند و وی با 176رای مخالف استیضاح همچنان سکاندار وزارت راه و شهرسازی باقی ماند.

** تکمیل و افتتاح بیش از 800 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم

دولت یازدهم از سال 1392 تا پایان بهمن ماه امسال 800 هزار و سه واحد مسکن مهر را تکمیل و افتتاح کرد و 838 هزار و 574 واحد را به متقاضیان تحویل داد.

** دسترسی بیش از 25 هزارروستا به اینترنت پرسرعت

دسترسی به اینترنت پرسرعت روستایی در حالی امسال برای 25 هزار و 475 روستای کشور محقق شده است که این خدمت تا پایان فعالیت دولت دهم در هیچ روستایی قابل دسترسی نبود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان