//
کدخبر: ۴۵۷۵۵۶ //

سوالات امتحانات نهایی فقط از کتاب های درسی است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طراحی سوالات آزمون‌های نهایی از کتب درسی خواهد بود و در این مقوله دانش آموزان و اولیا نگرانی نداشته باشند.

سوالات امتحانات نهایی فقط از کتاب  های درسی است
به گزارش فرتاک نیوز،

زارعی شامگاه دوشنبه در گردهمایی کارشناسان حراست و سنجش شهرستان‌ها و مناطق استان امتحانات نهایی پایه‌های دهم و یازدهم که برای اولین بار انجام می‌شود را فرصتی برای ایجاد سوابق تحصیلی موثر در کنکور سراسری همزمان با آزمون‌های سال برای دانش آموزان عنوان کرد.

وی افزود: یکی از ضروریات کار در فرایند برگزاری امتحانات پایانی لزوم تحلیل وضعیت موجود از ارزشیابی سال گذشته و تمهید مقدمات برگزاری آزمون های پایان سال خواهد بود که در این خصوص دقت نظر و حساسیت لازم باید وجود داشته باشد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی ادامه داد: مبنای طراحی سوالات در همه پایه‌های تحصیلی کتب درسی خواهد بود و در این مقوله نه دانش آموزان و نه خانواده‌های آنان نگرانی نداشته باشند.

زارعی بر نقش گروه‌های آموزشی و دبیران در مسیر تحلیل سوالات امتحانات سال‌های گذشته و آزمون شبه نهایی تاکید و اظهار کرد: در این راستا بهره‌گیری از ظرفیت معلمان مدارس موفق در این آزمون برای مدارس کمک شایانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: تکیه بر راهنمای عمل تهیه شده و انتشار محتواهای چند رسانه‌ای در مسیر آگاهی بخشی و تبیین موضوع امتحانات نهایی رای دانش آموزان و خانواده‌ها و حتی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی گفت: تمهید همه مقدمات و تامین تجهیزات مورد نیاز به ویژه تجهیزاتی که متناسب با شرایط برگزاری امتحانات خواهد بود یک ضرورت است و از هم اکنون باید این آمادگی در حوزه‌های اجرا و تصحیح وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع امتحانات نهایی ملی و بسیار حائز اهمیت است و ضرورت دارد همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های همسو نیز پای کار آمده و آموزش و پرورش را کمک کنند  بویژه ظرفیت شورای آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها تسهیلگر این فرایند خواهد بود.

زارعی بر اتخاذ تدابیر لازم برای تامین امنیتـ،اقدامات تامینی و حفاظت آزمون‌ها تاکید و بیان داشت: توجیه حوزه‌های اجرا، تصحیح و دیگر عوامل و اجزا و آموزش و فرایند برگزاری امتحانات با تغییرات ایجاد شده از هم اکنون صورت گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان