//
کدخبر: ۴۵۵۷۰۰ //
‍ یک دکترای اقتصاد شهری مطرح کرد؛

نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها

یک دکترای اقتصاد شهری از نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات موجود و تلاش برای رفع آنها برای رسیدن به وضعیت مطلوب خبر داد.

نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا قاسمی اظهار کرد: شهرداری ها به عنوان یک نهاد مردمی و موثر در شهر وظایف مهمی را در حوزه گسترده خدماتی، عمرانی و فرهنگی در شهرها بر عهده دارند و به نوعی مظهر دولت‌های محلی محسوب می‌شوند.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان ساکن در شهر، شهرداری‌ها همواره با مشکل منابع محدود و در بسیاری از مواقع درآمدهای ناپایدار شهری مواجه هستند.

این دکترای اقتصاد شهری تصریح کرد: این امر بیش از هر زمان دیگری حساسیت مدیریت منابع مالی و بودجه بندی را با توجه به نیازهای گسترده و حتی نامحدود شهر نمایان می‌سازد.

وی اضافه کرد: پس باید به این امر توجه داشته باشیم که بحث مدیریت منابع مالی و درآمد زایی و تنظیم بودجه برای نمایندگان شورای اسلامی شهر و منتخبین جامعه شهروندی بسیار حساس و تأثیرگذار خواهد بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: هر چه زمان برای تصویب بودجه سپری شود و این امر به تأخیر بیفتد قطعاً چرخه خدمات رسانی به جامعه شهروندی به مشکل بر خواهد خورد.

وی در ادامه گفت: نادر نوروزی فردی کارکشته و با تجربه در حوزه مدیریت شهری در سطح کلان است که با دیدی علمی در این حوزه سکان مدیریت شهری کرمانشاه را بر عهده گرفته است.

قاسمی افزود: نوروزی تلاش کرده که با ایجاد شفافیت مالی در نظام بودجه ریزی افزایش بهره‌وری را مد نظر قرار دهد، هر چند که باید زمان بیشتری برای حصول نتیجه در اختیار شهرداری قرار دهیم که شهر را با کلی از مشکلات بجا مانده از قبل در اختیار گرفته است و علاوه بر رفع کمبودها و مشکلات گذشته، برای آینده نیز برنامه ریزی کند.

این دکترای اقتصاد شهری تشریح کرد: ما در کرمانشاه با وضعیت درآمدی ناپایداری مواجه هستیم و این موضوع قطعاً حوزه اقتصاد کلانشهری همچون کرمانشاه را با مشکل مواجه می سازد.

وی ابراز کرد: حال با این وجود نوروزی توانسته زمینه جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاری در حوزه‌های درآمدی پایدار در شهر را فراهم آورد و برای تحقق آن باید هم صبور بود و هم شورای اسلامی شهر حمایت لازم را از این امر داشته باشد.

قاسمی گفت: با نگاهی به مباحث مدیریت مالی شهرداری شاهد تحول در امر بودجه ریزی هستیم و انضباط مالی در کنار عدالت محوری برای توسعه شهر و فراهم کردن زمینه حضور سرمایه گذار که از نکات برجسته و مهم است، فروش اوراق مشارکت و دریافت تسهیلات و نیز منابع حاصل از درآمدهای عمومی شامل عوارض عمومی و اختصاصی به خوبی در بودجه دیده شده است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین به توسعه حمل‌ونقل عمومی، دفع آبهای سطحی، آسفالت معابر نیز نگاه منطقی و کارشناسانه‌ای صورت پذیرفته است.      

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان