//
کدخبر: ۴۵۵۵۹۷ //
‍ فرماندار کرمانشاه:

طرح انضباط اجتماعی و ساماندهی پارکینگ‌های کرمانشاه اجرا می‌شود

فرماندار کرمانشاه از آغاز اجرای طرح انضباط اجتماعی و ساماندهی پارکینگ‌های این شهرستان خبر داد.

طرح انضباط اجتماعی و ساماندهی پارکینگ‌های کرمانشاه اجرا می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا آمویی ظهر امروز در جلسه ساماندهی پارکینگ‌های کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی پارکینگ پیش از این بر عهده شهرداری بوده و نظارت بر آن‌ها توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بود، اما اکنون که برعهده مجموعه اصناف قرار گرفته، موارد الزامی رعایت نمی‌شود.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: تعیین تکلیف پارکینگ‌های دارای مجوز و شناسایی اماکن غیرمجاز، بررسی ظرفیت پارکینگ‌ها، نظارت بر وضعیت قیمت گذاری (توسط اتحادیه)، باید مشخص شود و شهروندان از تعرفه‌ها مطلع باشند، همچنین مسئولیت مدنی در قبال خودرو ها توسط متصدیان پارکینگ‌ها باید پذیرفته شود و اماکن یاد شده بایستی مجهز به دوربین‌های مداربسته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهری نباید خیابان یا پیاده‌روها تبدیل به پارکینگ شوند، تصریح کرد: این موضوع در ایام نوروز سبب سردرگمی برای مسافران و شهروندان شده بود، لذا طرح انضباط اجتماعی شهر در حال اجرا است و در این راستا علاوه بر پارکینگ‌ها، بحث ساماندهی ضایعات فروشی‌ها، ذبح های غیرمجاز و جمع آوری معتادان متهاجر در دستور کار است.

30

آمویی با بیان اینکه باید راهنمای پارکینگ و ظرفیت آن‌ها مدنظر قرار بگیرد که جزو امکانات حداقلی و اولیه است، افزود: نهادهای دولتی باید در رفع مشکل پارکینگ‌های اداری پای کار باشند و طبق نظر کارشناسی اصناف و اتحادیه بایست اجاره‌بها و درآمد قانونی پارکینگ‌ها تعیین تکلیف بشود.

این مسئول گفت: برای اماکن فاقد مجوز و توقیفگاه های خارج از شهر بایستی چاره ای اندیشید، شهروندان نیز در جریان نرخ نامه ها قرار بگیرند، در غیراین صورت ترک فعل و عدم رعایت حقوق عامه خواهد بود.

محمدهادی ارباب رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه نیز در این جلسه به وجود ۱۰۲ پارکینگ‌ دارای مجوز، ۵۸ مورد فاقد مجوز که از این تعداد ۲۵ مورد متعلق به ادارات است، اشاره و بیان کرد: در برخی مناطق کمبود پارکینگ‌ داریم، که می‌باید علاوه بر استاندارد لازم طرح پارکینگ‌های طبقاتی تعریف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان