//
کدخبر: ۴۳۰۳۵۲ //

افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج با حضور رئیس جمهور

استاندار همدان از افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج طی روزهای آینده خبرداد و گفت: راه‌آهن همدان-سنندج طی روزهای آینده در سفر رئیس جمهور به استان کردستان افتتاح خواهد شد.

افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج با حضور رئیس جمهور
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن همدان، اظهار کرد: خط راه‌آهن تهران_همدان_سنندج ۴۰۲ کیلومتر است که ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان قبلاً بهره‌برداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است و ۱۵۱ کیلومتر نیز که بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج است طی روزهای آینده در سفر رئیس‌جمهور  به استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: برای مسیر راه‌آهن همدان_سنندج تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ساخت مسیرهای جانبی، زیرگذر و تکمیل ایستگاه‌های میانی آن نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است. در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و ۷ ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مشکلات مسیر این خط راه‌آهن، راه دسترسی به ایستگاه همدان و تکمیل و تجهیز نهایی آن نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، قاسمی فرزاد افزود: در مسیر فعلی روزانه با یک رام قطار از همدان به مقصد مشهدمقدس و بالعکس ۴۰۰ نفر مسافر جابجا می‌شوند که امیدواریم با اضافه شدن طول مسیر، افزایش رام‌های دیگری را نیز برای خدمات‌دهی بیشتر به هم‌میهنان عزیزمان شاهد باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۳۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان