//
کدخبر: ۴۲۹۸۰۳ //

خدمت سربازی کاهش یافت

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان گفت: با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مدت خدمت دوره ضرورت تمامی سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند به مدت 3 ماه کاهش یافت.

خدمت سربازی کاهش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "مسعود همتی" اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول خدمت وظیفه عمومی و به منظور ایجاد عدالت در مدت خدمت دوره ضرورت ، متناسب با محل خدمت و نوع ماموریت های محوله، با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده معظم کل قوا  (مدظله العالی)مدت خدمت دوره ضرورت سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می شوند 3 ماه کاهش یافت.

وی تصریح کرد: تمامی سربازانی که برابر مفاد و شرایط این ابلاغیه  به خدمت اعزام و به صورت بومی یا غیر بومی و با ماموریت های مختلف در سازمان های نیرو های مسلح بکارگیری شده یا ازاین پس بکارگیری می شوند، از این کاهش برخوردار شده و مدت زمان خدمت آنها  از حداقل 14 ماه  و متناسب با محل خدمت ومسافت آن تا محل سکونت و همچنین ماموریتهای محوله در مناطق عملیاتی یا عادی  تا حداکثر 21 ماه  محاسبه می شود. 

سرهنگ همتی یادآور شد: البته مدت خدمت دوره ضرورت سربازان مامور به دستگاه های غیر نظامی در قالب امریه ، برابر سنوات گذشته  کماکان  24 ماه تعیین شده است.

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان در پایان گفت: ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتیکه این مسافت کمتر از 200 کیلومتر باشد سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از 200 کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان