//
کدخبر: ۴۲۱۶۳۹ //

مدیری که ۴۰۰ میلیون تومان اضافه کاری گرفت/ تغییر رسالت صندوق ذخیره فرهنگیان

امروز در حالی حکم برکناری یکی از معاونان صندوق ذخیره فرهنگیان صادر شد که او 412 میلیون تومان برای اضافه کاری 10 ماه خود دریافت کرده و این در حالیست که این صندوق با هدف بهبود معیشت فرهنگیان ایجاد شد.

مدیری که 400 میلیون تومان اضافه کاری گرفت/ تغییر رسالت صندوق ذخیره فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز خبری مبنی بر اضافه‌کاری نامتعارف یکی از معاونان صندوق ذخیره فرهنگیان منتشر شد. آنطور که صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرده، با دستور کتبی وزیر آموزش و پرورش به مدیرعامل این صندوق، معاون برنامه‌ریزی و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان برکنار شد.

رضامراد صحرایی که ریاست هیات امناء موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز برعهده دارد این دستور را در پی افشای فیش حقوقی نامتعارف حمید باقرنژاد با 412 میلیون تومان اضافه‌کار به ازای 11 ماه صادر کرده است. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین خواستار بازگشت وجوه پرداختی به این معاون صندوق ذخیره فرهنگیان شده است. 

باقرنژاد از آذر 1400 عضو هیات مدیره و معاون مالی و سرمایه انسانی و از بهمن 1401 معاون برنامه‌ریزی و توسعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان سابقه دارد و سال 95 نیز در پرونده اختلاس بانک سرمایه، از آنجا که این صندوق از سهامداران عمده بانک سرمایه است به میان آمد. این فساد در پی زیان‌ده شدن بانک سرمایه در سال 94، افشا شد و پیامدهای آن دامان فرهنگیانی را گرفت که سهامدار و سپرده‌گذار این صندوق بودند. 

صندوق ذخیره فرهنگیان که از سال 1373 با هدف بهبود معیشت و رفاه فرهنگیان راه‌اندازی شد، در چهار گروه پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمان و خدمات دارای هولدینگ‌ها و شرکت‌های بسیاری است. 

اینکه این صندوق برای ارتقای وضعیت معیشتی و رفاه فرهنگیان در دوره بازنشستگی ایجاد شده اما دغدغه مسئولان آن متفاوت است جای سوال دارد. نهادی که با اعتماد فرهنگیان ایجاد شد تا با فعالیت‌های اقتصادی سهمی در بهبود وضعیت معیشتی این قشر داشته باشد. 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اکوایران
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان