//
کدخبر: ۴۱۲۲۴۵ //

آماده‌باش پلیس راهور برای عزاداری‌های محرم

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از آماده‌باش پلیس برای برگزاری عزاداری‌های ایام محرم خبر داد و توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز به عزاداران و متصدیان هیات‌ها و تکایا ارائه کرد.


آماده‌باش پلیس راهور برای عزاداری‌های محرم
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه عزاداری‌های دهه اول ماه محرم از فردا آغاز می‌شود، گفت: پلیس راهور تهران بزرگ برای این ایام تمهیدات و برنامه‌های ترافیکی ویژه‌ای را اتخاذ کرده تا هم مراسم‌های عزاداری در ایمنی کامل برگزار شود و هم هرگونه تغییر و اخلال در روند ترافیک به حداقل خود برسد. در همین راستا نیز ماموران ما در تمام این شب‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند و در اطراف محل‌های برگزاری مراسم عزاداری مستقر خواهند شد.  

وی ادامه داد:‌ در کنار محل‌هایی که موکب‌های عزاداری برای ایام محرم ایجاد شده، معمولا ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از شهروندان و عزاداران حسینی بر پا می‌شود و در همین راستا نیز لازم است که مسئولان موکب‌ها محل‌های مناسبی را برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی انتخاب کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود : این ایستگاه‌ها حتما باید فاصله مناسبی از حریم تقاطع‌ها و میادین داشته باشند، این فاصله در حدود ۱۵۰ متر است که باید رعایت شود تا اخلالی در ترافیک ایجاد نشود. همچنین مسئولان موکب‌ها حتما باید سعی کنند که کمترین فضای تردد خودروها را اشغال کنند و برای برپایی ایستگاه صلواتی قسمتی از پیاده رو را برای  این کار  اختصاص دهند از طریق پوشاندن موقت روی  کانال‌ها وجوی‌های آب فضای بیشتری برای خود ایجاد کنند. همچنین به گونه‌ای  برنامه‌ریزی کنند که در هنگام پذیرایی کمترین مزاحمت را برای رانندگان و سایر  شهروندان داشته باشند.

مومنی با تاکید بر اینکه مسئولان موکب‌ها حتما باید علائم ایمنی و هشداردهنده را برای آشکارسازی محل در فاصله چند متری نصب کنند، گفت:‌ همچنین لازم است که در  هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای  برنامه‌ریزی شود که کمتر  ترافیک ایجاد شود. همچنین درها ورودی و خروجی محل‌های برگزاری مراسم نیز باید به گونه‌ای باشد که مستقیم وارد خیابان اصلی و بزرگراه‌ها نشود.

وی با بیان اینکه تمامی افراد باید امکان تردد را برای خودروهای امدادی فراهم کنند، گفت: شاید فردی دچار بیماری یا مشکلی شود که لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن، امکان تردد خودروهای امدادی در مسیرها فراهم شود.

مومنی با اشاره به حرکت دسته‌های عزاداری گفت:‌ در حرکت این دسته‌ها حتما باید چند نفر به عنوان نیروی انتظامات حضور داشته و امکان تردد خودروها را فراهم کنند. همچنین لازم است مراقبت بیشتری از کودکان انجام شود. نکته حائر اهمیت هم این است که رانندگان نیز دقت داشته باشند که در این شب‌ها افراد بیشتری لباس مشکی بر تن می‌کنند و از این رو در ساعات تاریکی هوا حتما باید با دقت بیشتری رانندگی کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از مردم و عزاداران می‌خواهم که حتما با تیم‌های  پلیس راهور همکاری کنند، گفت:‌ با همکاری ماموران پلیس راهور در معابری که فضای کافی وجود دارد، پارک خودروها به صورت مورب انجام خواهد شد. مزیت استفاده از پارک مورب این است که هم فضای  بیشتری  برای  پارک داریم و بعد از اتمام مراسم نیز خروج خیلی  راحت‌تر انجام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۲۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان