//
کدخبر: ۴۰۳۱۲۳ //
خیانت زنان|دلیل خیانت زنان

آیا می‌توان به فردی که قبلا به دیگری خیانت کرده اعتماد کرد؟

در این مقاله می‌خواهیم در این باره صحبت کنیم که اگر با فردی آشنا شویم که قبلا به شریک عاطفی خودش خیانت کرده است می‌توانیم به او اعتماد کنیم یا خیر؟

آیا می‌توان به فردی که قبلا به دیگری خیانت کرده اعتماد کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

متاسفانه آمار خیانت در روابط و زندگی مشترک و اثر مخربی که نه تنها روی رابطه بلکه روی روح و روان هر دو طرف می‌گذارد روز به روز در حال افزایش است. گاهی ما قربانی خیانت می‌شویم و گاهی نیز فرد خائن خودمان هستیم! در این مورد مقالات مختلفی در سایت وجود دارد که پیشتر به آن پرداخته‌ایم. اما در این مقاله می‌خواهیم در این باره صحبت کنیم که اگر با فردی آشنا شویم که قبلا به شریک عاطفی خودش خیانت کرده است می‌توانیم به او اعتماد کنیم یا خیر؟ این موضوع بسیار مهم است و از ابعاد مختلف آن را برایتان شرح داده‌ایم تا بتوانید در چنین شرایطی یک تصمیم معقولانه بگیرید.

خیانت دوباره مقدمه

آیا به فردی که قبلا به دیگری خیانت کرده است می‌توان اعتماد کرد؟

احتمالا حدس زده‌اید که برای جواب دادن به این سوال در نظر گرفتن موارد زیادی ضروری است که آن را در ادامه بررسی می‌کنیم. اما قبل از آن ذکر این نکته ضروری است که در تمام موارد روانشناسی، در نظر گرفتن شرایط خاص و منحصر به فرد بودن رابطه شما ضروری است. ما در این مقاله تنها به موارد کلی اشاره می‌کنیم، اما تصمیم نهایی را باید با توجه به شرایط منحصر به فرد خودتان و شریک عاطفی‌تان بگیرید. اما مواردی که باید به آن توجه کنید:

تفاهم در معنای خیانت

اولین مساله‌ای که باید به آن توجه کنید این است که منظور هردوی شما از خیانت یکسان باشد. برخی افراد خیانت را تنها در برقراری رابطه جنسی می‌بینند و پیامک دادن به یک جنس مخالف برایش خیانت به حساب نمی‌آید! شخص دیگری ممکن است حتی سلام علیک با جنس مخالف را خیانت بداند! نادرست بودن این افراط و تفریط‌ها به کنار، اما موضوع مهم تر این است که بدانید شما و شریک عاطفی‌تان باید در این موضوع اتفاق نظر داشته باشید. صحبت های فریبا از مراجعین ما را بخوانید تا بهتر این موضوع را درک کنید:” من می‌دونستم امیر تو رابطه قبلیش خیانت کرده بود، نامزدش به همین دلیل جدا شده بود ازش، به من قول داده بود با من وفاداره، ولی وقتی دیدم به همکارش پیام داده دنیا رو سرم خراب شد، اولش هی می‌گفت ببخشید اشتباه کردم و … ولی وقتی دید من کوتاه نمیام گفت خوب کاری کردم، مگهچه کار کردم یه پیام دادم توام مثل همه زنای دیگه امل هستی و گیر میدی، نامزد قبلیمم همین بلا رو سرم آورد توام بخوای اون مدلی باشی باید رابطه‌مون تموم بشه من نمی‌تونم با زن حساس زندگی کنم”. لازم است تاکید کنیم، هر نوع احساس یا رابطه پنهانی با جنس مخالف، خیانت به شمار می‌رود، این موضوع باید برای شما و شریک عاطفی‌تان روشن باشد. برای آگاهی درباره این موضوع مقاله خیانت عاطفی و احساسی در رابطه (خیانت ذهنی و غیر جنسی) را بخوانید.

یافتن علت خیانت

اولین قدم مهمی که باید برای تصمیم‌گیری بردارید این است که علت خیانت شریک عاطفی‌تان را در رابطه قبلی بیابید. برای اینکار باید حرف‌هایش را بشنوید، دلایل و توجیهاتی که او برایتان می‌آورد اهمیت بسیار زیادی دارد! باید بدانید خیانت هیچ توجیهی در روانشناسی ندارد، اما دلایلش را می‌توان بررسی کرد! اگر او تنها به دنبال توجیهاتی مثل این بود:” به خودش نمی‌رسید”، “افسردگی داشت”، “آدم سردی بود”، “قد منو نمی‌دونست”، “خودش از من بدتر بود” و … باید بدانید با شخصی طرف هستید که برای خطاهایش دنبال توجیه و دلیل تراشی است! اما اگر دلایل منطقی داشت مانند اینها داشت:” من فرد تنوع طلبی بودم و وقتی این رو متوجه شدم روی خودم کار کردم”، “آدم متعهدی نبودم”، “درگیر تله بی اعتمادی بودم” و … نشان دهنده این است که این فرد به دنبال توجیه نیست، به دنبال ریشه یابی کارش بوده است. این دلایل را بشنوید، دلیل خیانت او در واقع اصل صورت مساله است و برای حلش ادامه مقاله را بخوانید. اما اگر دلیلی نداشت و در حال توجیه بود باید کمکش کنید دلیل آن را بیابد، البته اگر خودش بخواهد!

برخوردهای او بعد از افشا شدن خیانتش

مهم‌تر از مساله خیانت برخوردی است که فردی خائن بعد از ارتکاب خیانت و افشا شدنش انجام می‌دهد. سعی کنید متوجه شوید او بعد از افشا شدن خیانتش چه کار کرده است؟ طلب کار بوده یا پشیمان؟ سعی کرده جبران کند یا به دنبال مقصر گشته است؟ معذرت‌خواهی اصولی انجام داده است یا دست به داد و بیداد و گل آلود کردن آب زده است؟ متاسفانه برخی افراد بعد از خیانت نه تنها برخورد درستی نمی‌کنند بلکه اوضاع را جوری جلوه می‌دهند که شرایط به نفعشان شود، این افراد معمولا از خیانت پشیمان نیستند یا در خوشبینانه‌ترین حالت مهارت مقابله با شرایط بحرانی را ندارند و باید این مهارت را بیاموزند.

آیا پشیمان است یا توجیه می‌کند؟

خیانت دوباره 1

همانطور که در ابتدای مقاله تاکید کردیم، یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا او از انجام عملش پشیمان است یا پر از دلیل تراشی است و حتی خود را محق می‌داند که باید این کار را می‌کرده است. بگذارید قاطعانه این موضوع را بیان کنیم، اگر فردی خیانت کرده باشد و پشیمان نباشد احتمال انجام مجددش بالاست! تحقیقات بسیاری این موضوع را تایید کرده است. شاید با خود بگویید من با شریک عاطفی قبلی او فرق دارم، دوستش دارم، به او توجه می‌کنم، یکدیگر را دوست داریم و … اما موضوع شما نیستید که بتوانید با رفتارتان او را تغییر دهید، شخصی که باید تغییر کند اوست و تا زمانی که به خیانت اعتقاد داشته باشد باز هم ممکن است به آن روی آورد چه شما باشید چه هرکس دیگری! این موضوع را جدی بگیرید.

ریشه‌یابی کرده است؟

تنها پشیمانی و ابراز ندامت از انجام خیانت کافی نیست! شخص باید دلیل خیانتش را ریشه یابی و رفع کند! بگذارید یک مثال ساده بزنیم، فکر می کنید افراد سیگاری از ضرر و زیان سیگار بیخبر هستند؟ خیر! آن‌ها می‌دانند سیگار چه بر سر آن‌ها می‌آورد ولی قادر به ترک آن نیستند. پس پشیمانی و آگاهی از اینکه خیانت رابطه را خراب می‌کند کافی نیست! شخص باید بداند ریشه این خیانت کردنش کجاست؟ چطور می شود این ریشه را برطرف کرد و در این جهت قدم‌های عملی بردارد. تسلیم شعار نشوید، تاکید داریم باید قدم‌های عملی برای این ریشه یابی انجام شود.

نشانه‌ای وجود دارد؟

خیانت دوباره 3

آیا نشانه‌ای در رفتار و گفتار او وجود دارد که نشان دهنده انجام مجدد خیانت یا احتمالش باشد؟ این سوال را نپرسیدیم که تخم شک و بی اعتمادی در دلتان بگذاریم، برعکس، بی اعتمادی بیجا پایه‌های رابطه‌تان را از بین می‌برد اما نباید واقعیت را نیز انکار کنید. این موضوع را فقط به این خاطر که شریک عاطفی‌تان قبلا سابقه خیانت داشته یادآوری نمی‌کنیم، به تمام مراجعینمان یادآوری می‌کنیم که نه تنها نشانه‌های خیانت بلکه تمام نشانه‌های جدی رابطه هشیارانه ببینند و تصمیم بگیرند. وقتی با مراجعینی که با همسرشان مشکل دارند مشاوره انجام می‌دهیم متوجه می‌شوم مشکلات حال حاضر رابطه‌شان قدیمی است و به دوران نامزدی و دوستی آن‌ها برمی‌گردد اما دیده نشده است!

چه کار باید انجام دهید؟

از انتخابتان مطمئن شوید

خیانت دوباره 3

فارغ از گذشته شریک عاطفی‌تان و تلاشی که برای جبران خطاهایش کرده است باید مطمئن شوید انتخابتان اصولی و صحیح است. شاید شما نتوانید از تمام گذشته فرد سر در بیاورید یا حتی در جریانش قرار بگیرید، اما وقتی اصولی و درست انتخلب کنید احتمال خطا و پشیمانی بعد از انتخابتان خیلی کم می‌شود! برای آگاهی از داشتن یک انتخاب دقیق و اصولی مقاله جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را بخوانید.

فرصت دهید و صبور باشید

برای بله گفتن و بله گرفتن در چنین شرایطی عجله نداشته باشید. مطمئن شوید تمام نکاتی که برایتان آورده‌ایم در نظر گرفته‌اید. اگر لازم است به شریک عاطفی‌تان کمک کنید تا با این نکات آشنا شود و در جهت ریشه یابی و رفع علل خیانتش قدم بردارد. این موضوع را جدی بگیرید، تعهد به رابطه یکی از اصول بسیار مهم رابطه امن و سالم است، آن را سرسری نگیرید و اجازه دهید سر صبر این مشکل حل شود.

قاطع باشید و هیجانی تصمیم نگیرید

خیانت دوباره 4

بر سر این موضوع قاطع باشید! نگذارید هیجانات و احساسات روشن کردن این موضوع را برایتان کمرنگ کند. جملاتی مثل:” عزیزم بهم اعتماد داشته باش”، “تو با بقیه فرق داری”، “عزیز دلم بهم شک نداشته باش”، “مطمئن باش خوشبختت می‌کنم” و … زیبا هستند اما صورت مساله را برای شما و شریک عاطفی‌تان حل نمی‌کنند. پس در زمینهحل موضوع خیانت قاطع باشید تا بتوانید یک رابطه امن و سالم را برای خودتان و شریک عاطفی‌تان تضمین کنید.

مطمئن شوید پرونده رابطه قبلی بسته شده است

فارغ از تمام مواردی که ذکر کردیم، وقتی با فردی وارد رابطه می‌شوید که قبل از شما درگیر رابطه عاطفی دیگری بوده است لازم است مطمئن شوید پرونده آن رابطه برایش تمام و کمال حل فصل شده است. فرقی ندارد خیانتی در آن صورت گرفته شده است یا نه، رابطه عاطفی منجر به شکست آسیب‌هایی برای هر دو طرف رابطه به همراه دارد که باید بررسی و رفع شوند و تبدیل به هیجانات سرکوب شده‌ای نشوند که گاه و بی‌گاه به طرق مختلف خود را نشان می‌دهند! به شریک عاطفی‌تان کمک کنید این موضوع را از جوانب مختلف بررسی و رفع کند تا اثرات رابطه قبلی روی رابطه شما اثر نگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۱۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان