//
کدخبر: ۳۸۶۷۳۰ //

با فرد سُرخورده در برف چه کنیم؟

مسئول مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و عضو کارگروه سلامت در بلایا، با تأکید بر جدی گرفتن توصیه‌های پزشکی و ایمنی برای حفاظت در مقابل حوادث زمستانی، به مواردی از این توصیه‌ها اشاره کرد.

با فرد سُرخورده در برف چه کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صادق صادقی در گفت و گویی اظهار کرد: هنگام مواجهه با فردی که بر اثر سقوط و سرخوردگی در برف دچار شکستگی، کوفتگی، در رفتگی شده است، انجام دادن اقدامات اولیه ازجمله توجه به ایمنی صحنه جهت پیشگیری از آسیب مجدد داشته باشند و فرد مصدوم را تا حد امکان جا به جا نکنند و در صورت نیاز با اورژانس تماس بگیرند.

وی افزود: اگر در اطراف خود به پتو یا وسایل گرم دسترسی داشتند، مصدوم را گرم نگه دارند و یا اگر فرد مصدوم خونریزی قابل مشاهده دارد با استفاده از گاز یا پارچه تمیز و فشار دادن محل خونریزی، خون آن را متوقف کنید و تا زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵، کنار بیمار بمانید و یا اگر در شرایط بیمار تغییری ایجاد شد مجددا با ۱۱۵ تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنید.

صادقی تصریح کرد: با توجه به برودت و سردی هوا در زمستان، برای پیشگیری از سرمازدگی می‌توان گوش‌ها، دست‌ها و انتهای پاها را پوشاند؛ اگر این 3 قسمت را خوب بپوشانید تا حد بسیار زیادی بر سرما و سرماخوردگی پیروز خواهید شد و یا لباس‌ها و کفش هایی بپوشید که کمی گشاد باشند و لباس‌ها حتما از ترکیبات پنبه‌ای و یا پشمی باشد و تا حد امکان از جنس پلاستیک استفاده نکنید.

وی عنوان کرد: اگر قسمتی از بدن مانند انگشتان دچار یخ زدگی شد از ماساژ آن به شدت خودداری کنیـد، عضـو سـرمازده را درون آب ولرم گذاشته تا کم کم گرم و به حالت عادی بازگردد.

مسئول مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و عضو کارگروه سلامت در بلایا، خاطرنشان کرد: در موارد آسیب‌های ناشی از سرما نیز پیشگیری بر درمان مقدم است و با رعایت اصول مقابله با سرما حتی در بدترین شرایط آب وهوایی نیز می‌توان از بروز حادثه جلوگیری کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان