//
کدخبر: ۴۵۵۴۸۱ //
آشپزی| موچی

شیرینی مورد علاقه بچه ها | آموزش موچی!

موچی از خوشمزه‌ترین دسرهای ژاپنی است که در طعم و رنگ‌های مختلف تهیه می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه موچی به سبک ژاپنی را به شما آموزش دهیم.

شیرینی مورد علاقه بچه ها | آموزش  موچی!
به گزارش فرتاک نیوز،

تهیه شیرینی موچی با ساده‌ترین مواد امکان‌پذیر است و هزینه زیادی در بر نمی‌گیرد. این دسر محبوب و لطیف برای پذیرایی در مهمانی‌ها بسیار مناسب است و در بین کودکان و بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. 

طرز تهیه موچی ساده

مواد لازم برای تهیه موچی عبارتند از:

آرد گلوتینوس 100 گرم

نشاسته ذرت 30 گرم

پودر قند 40 گرم

شیر 180 گرم

کره 20 گرم

طرز تهیه موچی به سبک ژاپنی

قبل از هر چیز مواد خشک را آماده کنید و آرد گلوتینوس و نشاسته ذرت را در صورت وجود ناخالصی الک نمایید. سپس آرد گلوتینوس، نشاسته ذرت و پودر قند را در ظرف مناسب بریزید و تمام مواد را با یکدیگر هم بزنید تا ترکیب شوند.

پس از ترکیب مواد خشک شیر را به آرامی به آنها اضافه کنید و تمام مواد را با استفاده از همزن مدام هم بزنید تا یکدست شوند. در ادامه مواد را به مدت ۳ الی ۴ دقیقه درون مایکروفر قرار دهید تا به حالت خمیری دست پیدا کنند.

همچنین می‌توانید برای طرز تهیه موچی روی گاز از بخار کتری به روش بنماری برای شکل گرفتن خمیر موچی استفاده کنید. علاوه‌براین برای بخارپز کردن خمیر حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز است و باید تا جایی بخارپز شدن را ادامه دهید که خمیر کمی براق شود.

پس از گذشت زمان مواد را از مایکروفر خارج کنید و کره را به آنها اضافه نمایید و هم بزنید. پس از آن که خمیر موچی خنک شد آن را به خوبی ورز دهید. دقت داشته باشید خمیر را تا جایی ورز دهید که حالت کشسانی پیدا کند و چسبندگی خود را از دست بدهد. کش آمدن خمیر موچی از مهم‌ترین عوامل در باکیفیت بودن آن شناخته می‌شود.

در این مرحله از نحوه درست کردن موچی خمیر را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. طبق میزان مواد ذکر شده ۵ الی ۶ موچی می‌توانید درست کنید. با استفاده از پودر کاکائو، اسانس و رنگ‌های خوراکی می‌توانید موچی را در طعم و رنگ‌های مختلف تهیه کنید که کاملا دلخواه است.

سپس نوبت به پیچیدن خمیر موچی می‌رسد، برای این کار یکی از تکه‌های خمیر را بردارید و آن را با استفاده از وردنه صاف کنید. خمیر صاف شده را درون یک کاسه مناسب قرار دهید و درون آن را با خامه قنادی فرم گرفته، شکلات، میوه و… پر کنید.

پس از پر کردن موچی خمیر را به طور کامل بپیچید تا گرد شود، حدود 2 ساعت موچی‌های آماده شده را درون یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند. سپس آنها را از یخچال خارج کنید و در ظرف دلخواه سرو نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان