//
کدخبر: ۴۵۱۹۹۰ //
آشپزی| قطاب عسلی خلخال

طرز تهیه قطاب عسلی خلخال| دسر خوشمزه ایرانی!

یکی از دسرهای خوشمزه و ساده ای که در زمان کوتاهی می توانید تهیه کنید و در مهمانی های خود و یا به عنوان میان وعده یا عصرانه آن را میل کنید قطاب عسلی است که مربوط به شهرستان خلخال می باشد.

طرز تهیه قطاب عسلی خلخال| دسر خوشمزه ایرانی!
به گزارش فرتاک نیوز،

در ادامه مواد لازم برای تهیه خمیر قطاب عسلی و همچنین مواد لازم برای تهیه مغز قطاب عسلی را به شما آموزش می دهیم و سپس طرز تهیه قطاب عسلی خلخال را برای شما شرح خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه خمیر قطاب عسلی خلخال

زرده تخم مرغ :3 عدد

ماست:150 گرم

آرد سفید :250 گرم

روغن:150 گرم

بیکینگ پودر:⅕ قاشق مربا خوری سر صاف

مواد لازم برای تهیه مغز قطاب عسلی

مغز گردوی پودر شده:150 گرم

پودر شکر :150 گرم

عسل :2 قاشق غذاخوری

گلاب :نیم استکان

هل آسیاب شده :1 قاشق غذاخوری

پودردارچین:1 قاشق غذاخوری

پودر میخک :1 قاشق چایخوری

طرز تهیه قطاب عسلی

برای تهیه قطاب عسلی باید در اولین مرحله آرد را الک کنید و در گوشه ای بگذارید و بعد یک کاسه بزرگ برداشته و موادی که اشاره کردیم را داخل آن بریزید و با هم مخلوط کنید.

پس از آن آرد الک شده را هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند و یک خمیر نرم و یکدستی حاصل شود. توجه داشته باشید که میزان آرد باید به قدری باشد که خمیر شما چسبناک نباشد.

در مرحله بعدی باید خمیر را روی یک سطح صاف بگذارید و با وردنه آن را پهن و نازک کنید تا به ضخامت 3 میلی متر برسد و با یک قالب گرد و یا با دهانه استکان و لیوان خمیرها را برش بزنید.

سپس موادی که برای میانه قطاب آماده کرده بودید را در بین خمیر ها بگذارید و آن را از وسط تا کرده و لبه ها را با دست به هم بچسبانید تا مواد داخل قطاب بیرون نریزد.

حالا باید سینی فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید و قطاب ها را داخل آن قرار دهید و 20 دقیقه داخل فر با دمای 220 درجه قرار بدهید تا بپزند.

در همین حین عسل را هم در یک قابلمه کوچک ریخته و روی شعله گاز با حرارت ملایم بگذارید تا روان تر شود.

بعد از اینکه قطاب‌ها طلایی رنگ شدند، آنها را از فر بیرون بیاورید و درون عسل داغ بگذارید تا 2 دقیقه بماند و عسل ها را به خود جذب کند و آنها را بیرون آورده و درون صافی بگذارید که عسل اضافه خارج شود. برای تزئین قطاب ها می توانید کمی خاک قند روی آنها الک کنید.

این دسر جزو یکی از محبوب ترین دسرهای ایرانی است و مواد اولیه ای که مشاهده کردید برای 4 نفر کفایت می‌کند. اگر خواستید برای تعداد نفرات بیشتر آن را تهیه کنید باید با توجه به نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان