//
کدخبر: ۴۴۵۵۳۴ //
آشپزی| پاستا با شیر

آموزش پاستا با شیر| اینجوری درستش کن که من میگم!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با شیر در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش پاستا با شیر| اینجوری درستش کن که من میگم!
به گزارش فرتاک نیوز،

پاستا با شیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که با مواد گوناگونی می توان آن را درست کرد. 

مواد لازم برای ۲ نفر

پاستا پنه یا پاستا فرمی ½ بسته

پیاز ۱ عدد

سیر ۴ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

شیر ⅔ پیمانه

پنیر پیتزا ۱ لیوان

روغن مایع به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

پودر آویشن و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا با شیر

مرحله اول

برای تهیه پاستا با شیر خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و بلافاصله پیاز را درون تابه می ریزیم.

 

مرحله دوم

حالا مقداری زردچوبه روی پیاز می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود. در ادامه سیر ریز رنده شده را به مواد اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی سیر گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله نوبت به افزودن رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه و آویشن می رسد. این مواد را افزوده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شده، رنگ آن باز شود. حالا شیر را به همراه پنیر پیتزا به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا پنیر پیتزا کمی ذوب شود.

مرحله چهارم

پس از ذوب شدن پنیر پیتزا،خامه را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس درب تابه را گذاشته و می گذاریم سس پاستا جا بیفتد. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نصف با آب پر می کنیم و می گذاریم روی حرارت زیاد بجوشد.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری روغن مایع و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و زمانی که آب جوش آمد پاستا را به قابلمه می افزاییم. حالا می گذاریم پاستا با آب جوش بپزد تا کاملا نرم شود، سپس با یک کفگیر مناسب از آب جدا می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه پاستا را به تایه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس برای داشتن طعم بهتر مقداری از آب پاستا درون تابه می ریزیم. حالا منتظر می مانیم تا پاستا به مدت ۱۵ دقیقه درون سس بجوشد تا کاملا پخته و مزه ها ترکیب شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان شعله گاز را خاموش می کنیم سپس پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه پاستا را با مقداری جعفری ریز شده و پنیر پارمزان تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان