//
کدخبر: ۴۳۰۷۳۲ //
آشپزی| پائلای بادنجان

طرز تهیه پائلای بادنجان | خیلی خوشمزه س!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پائلای بادنجان در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه پائلای بادنجان | خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پائلای بادنجان را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

سینه مرغ (مکعبی خردشده) ۴۰۰ گ

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

بادنجان قلمی (باپوست و مکعبی ریز خردشده) ۲ عدد

پیاز (نگینی خردشده) ۱ عدد

سیر (کوبیده‌شده) ۲ حبه

زردچوبه (پودرشده) ۱ ق.چ

برنج (دانه کوتاه) خیسانده شده ۳ پ

استاک مرغ ۴ پ

کره (ذوب‌شده) ۴۰ گ

رب گوجه‌فرنگی ۱ ق.س

گوجه‌فرنگی (مکعبی ریز خردشده) ۲ عدد

فلفل چیلی قرمز (مکعبی ریز خردشده) ۱ عدد

ادویه مخصوص (پودرشده) ۲ ق.چ

در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای استاک مرغ، از همان مقدار آب به‌همراه یک عدد قرص عصاره مرغ استفاده کنید.ادویه مخصوص شامل: پودر سیر (۲ قاشق سوپ‌خوری)، پاپریکا (۲ قاشق سوپ‌خوری)، نمک (۲ قاشق سوپ‌خوری)، دانه فلفل سیاه (۱ قاشق سوپ‌خوری)، دانه فلفل قرمز (۱ قاشق سوپ‌خوری)، آویشن (۱ قاشق سوپ‌خوری) که به‌صورت آسیاب‌شده با (۱ قاشق سوپ‌خوری) پودر پیاز مخلوط شده‌اند.

روش تهیه

سینه‌های مرغ را با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه‌‎دار کنید، سپس آن‌ها را در تابه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی‌رنگ شوند. سینه‌های مرغ را از تابه خارج کرده و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود.

بادنجان‌ها را در تابه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا سرخ شوند، سپس آن‌ها را از تابه خارج کرده و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها نیز گرفته شود.

پیاز را در تابه‌ای گود حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود، سپس سیر را به آن بیافزایید و تفت دهید تا طلایی‌رنگ شوند. زردچوبه را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

آب روی برنج خیس‌شده را خالی کرده و آن را به تابه بیافزایید و تفت دهید. استاک مرغ و کره را به آن اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید و استاک کاملاً به‌خوردِ مواد برود، سپس حرارت را ملایم کنید.

رب گوجه‌فرنگی را در تابه‌ای کوچک حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم تفت دهید تا خوش‌رنگ شود، سپس آن را همراه گوجه‌فرنگی، فلفل چیلی، ادویه مخصوص، مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه حاوی پیاز بیافزایید و بگذارید روی حرارت ملایم بماند تا به‌مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

در ۱۰ دقیقه آخر پخت، سینه‌های مرغ و بادنجان را به تابه بیافزایید. پس از پخت، تابه را از روی حرارت بردارید، گشنیز را به آن بیافزایید و هم بزنید. پائلای بادنجان را در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان