//
کدخبر: ۴۳۰۱۷۸ //
آشپزی| پاستا پستو

آموزش پاستا پستو | خوشمزه و درجه یک!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه پاستا پستو در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

آموزش  پاستا پستو | خوشمزه و درجه یک!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه پاستا پستو  را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

اسپاگتی تازه     ۶۰۰ گ

برگ ریحان (پاک‌شده)     ۸۰ گ

سیر (بدون‌پوست)     ۲ عدد

پنیر پارمزان (رنده‌شده)     ۷۰ گ

دانه کاج     ۵۰ گ

روغن‌ زیتون     ۲۰۰ م.ل

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده)     ب.م.ل

آماده سازی

سس پستو را می‌توانید در ظرف شیشه‌ای دردار ریخته و در یخچال نگه‌داری کنید؛ اما بهتر است، آن را تا زمانی‌که رنگ ریحان تغییر نکرده و تیره‌رنگ نشده است، به‌مدت ۱ تا ۲ ماه مصرف کنید.

روش تهیه

ابتدا اسپاگتی را در قابلمه‌ای جادار، با دیواره بلند، حاوی آبِ جوش بریزید (مقدار آب حداقل ۶۰۰ میلی‌لیتر، برای هر ۱۰۰ گرم پاستای خشک). به ازای هر ۴ لیتر آب، یک قاشق سوپ‌خوری نمک به آن بیافزایید تا به‌مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه، روی حرارت زیاد بجوشد و مغزپخت شود، اما دندان‌گیر باشد (دقت داشته باشید در این مرحله، آب از جوش نیافتد). در مدت زمان پختِ پاستا، ۲ تا ۳ بار آن را هم بزنید تا از به هم چسبیدنِ آن‌ها جلوگیری شود.

ریحان را در قابلمه‌ای حاوی آب جوش بریزید و به‌مدت یک دقیقه روی حرارت زیاد قرار دهید سپس آن را آبکش کنید و بلافاصله به‌مدت ۳۰ ثانیه در ظرفی حاوی آب و یخ بریزید و آبکش کنید (بلانچ کردن).

ریحان را به‌همراه سیر، پنیر پارمزان، دانه کاج، ۱۵۰ میلی‌لیتر روغن ‌زیتون، مقداری نمک و فلفل سیاه در غذاساز بریزید و کاملاً مخلوط کنید تا سس یکدستی به‌دست آید.

در تابه‌ای گود، بقیه روغن ‌زیتون را بریزید و پاستای آماده‌شده را کمی در آن تفت دهید سپس تابه را کمی با فاصله از حرارتِ گاز نگه دارید و سس پستو را به تابه بیافزایید و بلافاصله مخلوط کنید. پاستا با سس پستو را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان