//
کدخبر: ۴۱۹۸۶۱ //
آشپزی | سوپ شیر

سوپ شیک و خوشمزه رستورانی | حتما درستش کن!

سوپ شیر یکی از سوپ های پر طرفدار و پر مصرف در میان مردم سراسر دنیاست. این سوپ معروف چند نوع دستور تهیه داشته و با مواد مختلفی قابل تهیه است.

سوپ شیک و خوشمزه رستورانی | حتما درستش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

معروفترین نوع سوپ شیر، سوپی است که با جو پرک یا جو پوست کنده و خامه تهیه می شود.البته این نوع سوپ به دلیل دارا بودن کالری زیاد، مورد استقبال برخی افراد قرار نمی گیرد به ویژه افرادی که دارای رژیم غذایی لاغری هستند و تمایل دارند تا با کاهش وزن به وزت ایده آل خود برسند.

مواد اولیه برای تهیه سوپ شیر

شیر : نیم لیتر

قارچ : 250 گرم

سینه مرغ : نصف یک سینه کامل

جو پرک : 100 گرم

هویج : 1 عدد متوسط

پیاز : 1 عدد متوسط

آبلیمو : 1 قاشق غذا خوری

جعفری : 1 قاشق غذا خوری

نمک، فلفل سیاه و زرد چویه : به مقدار لازم

روغن : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه سوپ شیر

مرحله اول

پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید و به همراه گوشت مرغ، نمک و زرد چوبه و 4 لیوان آب درون یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید سپس شعله را روی درجه متوسط قرار دهید تا مرغ آرام آرام بپزد.

زمانی که مرغ پخت و تنها به اندازه 2 لیوان آب در قابلمه باقی مانده بود شعله را خاموش کنید و مرغ را از درون آب خارج و ریش ریش کنید. آب مرغ را از صافی رد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

هویج ها را شسته و پوست بگیرید. می توانید هویج ها را به صورت نگینی ریز خورد کنید و با یا رنده درشت رنده کنید.

هویج خورد شده را به همراه جو پرک به قابلمه ای که آب مرغ در آن است اضافه کنید و قابلمه را روی حرات ملایم قرار دهید تا آرام آرام بجوشد. در این مرحله باید سوپ را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید چون جو پرک زود ته می گیرد.

مرحله سوم

پس از اینکه جو پرک پخت و لعاب انداخت، مرغ ریش ریش شده را به همراه شیر به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد سوپ حدود 30 دقیقه به آرامی بجوشد تا شیر کاملا به خورد بقیه مواد برود.

مرحله چهارم

در این فاصله قارچ ها را شسته و پس از خشک کردن، به صورت ورقه ای خورد کنید. مقداری کره درون ماهیتابه ریخته و قارج ها را به آن اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا قارچ ها آب نیندازند. برای جلوگیری از تیره شدن قارچ ها، حین تفت دادن قارچ ها، آبلیمو را به آن اضافه کنید.

قارچ ها را به طور کامل تفت دهید و سپس آن را به قابلمه سوپ اضافه کنید. همزمان با اضافه کردن قارچ ها، نمک و فلفل سیاه را نیز به سوپ اضافه کنید.

مرحله پنجم

کمی صبر کنید تا سوپ جا بیفتد و شعله را خاموش کنید. سوپ آماده شده را درون ظرف مناسب بریزید و با جعفری خورد شده تزئین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۸۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان