//
کدخبر: ۴۱۵۳۲۷ //
آشپزی | دوغ آیران

دوغ ترکی | طرز تهیه دوغ آیران!

طرز تهیه دوغ آیران ترکیه ای را بصورت حرفه ای و کاربردی برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با آموزش این رسپی یک نوشیدنی سنتی و خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید.

دوغ ترکی | طرز تهیه دوغ آیران!
به گزارش فرتاک نیوز،

دوغ آیران (Ayran)، در واقع همان دوغ ما دوغ آیرانی هاست که از ماست، آب به همراه مقداری نمک دریا تهیه می‌شود. این نوشیدنی اغلب در روزهای گرم سال مورد استفاده قرار می‎گیرد و باعث خنکی بدن و آب‎رسانی به آن می‎گردد. دوغ ترکی به صورت سرد و در کنار یک غذای گرم سرو می‌شود. درست کردن دوغ آیران کار بسیار راحتی است و تنها 5 دقیقه زمان می‌خواهد.

مواد اولیه برای تهیه دوغ آیران

ماست 400 گرم

آب سرد 2 فنجان

نمک دریا به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه دوغ آیران

تهیه دوغ آیران بسیار ساده است و مراحل خاصی ندارد. برای تهیه دوغ آیران کافیست ماست، آب و نمک را در مخلوط‌ کن بریزید و به مدت 20 تا 30 ثانیه بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و نوشیدنی کمی کف کند. دوغ آیران شما آماده است. می‌توانید آن را در لیوان بریزید و سرو کنید.

ترک‌ها معمولا دوغ آیران را به صورت سرد و در کنار غذاهایی چون گوشت کبابی یا گوشت سرخ شده سرو می‌کنند. برای تهیه دوغ آیران، ماست را با آب سرد ترکیب کنید و اگر آن را سردتر می‌خواهید، چند تکه یخ داخل لیوان بیندازید و نوش‌جان کنید. نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع هم بسیار خواندنی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۳۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان