//
کدخبر: ۶۱۲۱۸ //

عوارض جراحی بینی را بشناسید

دبیر اجرایی ششمین کنگره انجمن راینولوژی ایران گفت: هر عمل­ جراحی عوارضی به همراه دارد­ و جراحی بینی نیز شامل عوارضی از جمله گرفتگی بینی، ​پوسیدگی دندان، خروپف و تنفس دهانی اختلال خواب و سوراخ شدگی تیغه بینی اشاره کرد.

عوارض جراحی بینی را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر اکبری دیلمقانی در حاشیه کنگره انجمن علمی راینولوژی ایران افزود: راینولوژی به بینی و سینوس‌ها اطلاق و بیماری‌های این ناحیه از بدن را شامل می­ شود.

 

وی گفت: شایع‌ترین بیماری های­ راینولوژی، آلرژی‌ها هستند که به صورت فصلی و غیر فصلی خود را نشان می‌دهند و پس­ از آن سینوزیت‌ها در جایگاه دوم شایع‌ترین بیماری‌های راینولوژی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دیده می‌شود.

 

وی افزود: البته مشکلات دیگری از جمله مشکلات قاعده جمجمه و جراحی‌های تومور‌های سینوسی نیز در علم راینولوژی مورد بررسی و توجه قرار می‌گیرد.اکبری دیلمقانی با اشاره به تاثیرآلودگی شهر تهران در بروز مشکلات سینوسی گفت: مشکلات تنفسی، آلرژی هاو سینوزیت‌های مزمن به علت آلودگی در شهر تهران بیشتر بوجود می‌آید.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: از تعداد اعمال جراحی زیبایی که در ایران انجام می‌شود بخش زیادی به عمل‌های بینی مربوط است.

 

وی با بیان اینکه شکل بینی ایرانی‌ها در انجام دادن این جراحی‌ها بی تاثیر نیست افزود: همچنین رفتار‌های خشونت آمیز و رفتار‌های پرخطر در کشور و همچنین نبود ایمنی کار موجب شکستگی‌های بینی بیش از سایرنقاط جهان شده است.

 

دبیر اجرایی ششمین کنگره راینولوژی ایران اضافه کرد: از دلایل دیگر جراحی‌های بی رویه بینی در کشور، تمایل افرادی است که هیچ علت پزشکی برای جراحی آن‌ها نیست و تمایل به انجام جراحی دارند­.

 

اکبری دیلمقانی ادامه داد: هر عمل­ جراحی عوارضی به همراه دارد­ و جراحی بینی نیز شامل عوارضی از جمله گرفتگی بینی، ​پوسیدگی دندان، خروپف و تنفس دهانی اختلال خواب و سوراخ شدگی تیغه بینی اشاره کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۲۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان