//
کدخبر: ۶۰۸۸۶ //

«اینترنت غیرحجمی» هم حجمی شد+جدول

ساختار "اینترنت غیرحجمی" به شکلی توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات چیده و مصوب شده که به اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات اینترنت ثابت اجازه حجم فروشی به مشترکان را می‌دهد.

«اینترنت غیرحجمی» هم حجمی شد+جدول
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سرانجام پس از چند ماه وقفه، به بررسی نهایی "اینترنت غیرحجمی" پرداخت و مصوبه مربوط به آن را منتشر کرد.

 

براساس مصوبه مذکور، موارد زیر به عنوان برخی رویکردهای حاکم بر این مصوبه اعلام و ارائه شد:

1. این تعرفه سرویسهای غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد؛ شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند که طبیعتا فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.

 

2. این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها مؤظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.

 

3. در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین‌الملل لحاظ شود.

 

4. تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.

 

5. این تعرفه صرفا برای دسترسی ثابت است.

2114505

 

حال با توجه به نزدیک شدن زمان اجرا و پیاده‌سازی اینترنت غیرحجمی در شبکه اپراتورهای ثابت، مصوبه آن روی سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته که نکته‌ای در میان بندهای مکتوب به چشم می‌خورد.

 

«پس از عبور آستانه استفاده منصفانه ماهانه، دارنده پروانه (شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنتی) می‌توانند نسبت به اعمال سیاست استفاده منصفانه و نسبت به کاهش سرعت کاربر تا حداقل سرعت Kbps 128 اقدام کنند یا آنکه براساس اطلاع‌رسانیهای قبلی انجام شده به کاربر و أخذ تأییدیه‌های مربوطه از وی، نسبت به فروش حجم اضافه ترافیک بین‌الملل و داخلی اقدام کنند.

 

در صورت فروش حجم اضافه، سقف تعرفه هر گیگابایت ترافیک بین‌الملل، بیست هزار (20000) ریال تعیین میشود که براساس مصوبه جلسه شماره 251 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارائه‌کننده خدمت مؤظف است تا نسبت به اعمال سقف تعرفه ترافیک داخلی، به میزان پنجاه درصد (50%) سقف تعرفه ترافیک بین‌الملل اقدام کند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۸۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان