//
کدخبر: ۵۹۵۵۳ //

عملیات رسانه ای اربعین با بیش از ۹۰۰ خبرنگار و برنامه ساز به کار خود پایان داد

مسوول کارگروه اطلاع رسانی و فضای مجازی اربعین حسینی در عراق گفت: بزرگترین عملیات رسانه ای جهان با حضور بیش از 900 خبرنگار و برنامه ساز خارجی، داخلی و صدها فعال رسانه ای غیر رسمی با انجام 22 روز فعالیت در پوشش مراسم جهانی اربعین امروز (جمعه) به کار خود پایان می دهد.

عملیات رسانه ای اربعین با بیش از 900 خبرنگار و برنامه ساز به کار خود پایان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدعلی انوشه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار افزود: چنین پوشش رسانه ای با امکانات و تجهیزات محدود در دنیا کم نظیر و حتی می توان گفت بی نظیر است و بیش از 400 شبکه رادیویی و تلویزیونی از 43 کشور پیاده‌روی مراسم اربعین حسینی که در فرهنگ مردم عراق سابقه چندین‌ ساله دارد را پوشش رسانه ای دادند.

 

عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی ادامه داد: هزاران سایت و کانال در شبکه های اجتماعی به بیش از 40 زبان زنده دنیا از کنار هم قرار گرفتن میلیون‌ها انسان با هدفی مشترک و حرکت عظیم و بی نظیر در دنیا خبر، گزارش و فیلم تهیه و پخش کردند.

 

وی یادآور شد: 45 دستگاه اس ان جی واحد سیار و چندین لینک مایکروویو با استفاده از فیبر نوری و حدود 40 فرکانس پخش برنامه زنده ماهواره ای از شبکه های عضو اتحادیه و 20 واحد سیار از دیگر شبکه ها با پخش برنامه های مختلف به حماسه ها و فداکاری‌های امام حسین (ع) در زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین و معنویت پرداختند.

 

انوشه تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده میان دستگاههای دولتی و غیر دولتی کشور عراق و اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، روزانه بیش از 850 ارتباط زنده با شبکه های مختلف جهان برقرار و تصاویری از این شور بزرگ حسینی برای اقصی نقاط دنیا مخابره شد.

 

مسوول کارگروه اطلاع رسانی و فضای مجازی اربعین حسینی در عراق همچنین گفت: هر چند رسانه های دشمن سعی داشتند از این حرکت جهانی و شور غیر قابل وصف مسلمانان وحتی غیرمسلمانان بی تفاوت عبور کنند، اما گرد همایی بشری در کربلا ، باعث شد که که دوست و دشمن بر بی‌نظیر بودن این حرکت اعتراف و بر عظمت آن تعظیم کنند.

 

وی ادامه داد: اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی با بسیج همه امکانات و تجهیزات خود و پخش همایش بین المللی اربعین به صورت زنده از شبکه های عضو این اتحادیه توانست به یزیدیان زمان بگوید که راه و مرام حسین‌بن علی (ع) فراموش شدنی نیست و راهی که در عاشورای سال 61 هجری نشان داده شده برای همیشه تاریخ، سرمشق انسان های آزاده و شرافتمند خواهد ماند.

 

انوشه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: میلیونها انسان عاشق و دلسوخته با هر وسیله ممکن و عمدتا با پای پیاده خود را به عراق می‏‌رسانند تا با شرکت در مراسم عبادی، سیاسی راهپیمایی بزرگ اربعین، با سرور و سالار شهیدان عالم، حضرت ابا عبداالله الحسین(ع) عهد و پیمان دوباره ‏ببندند و رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۵۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان