//
کدخبر: ۵۹۳۶۱ //

این علائم از سرطان حنجره خبر می دهند

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: احساس وجود توده‌ای در گلو، برآمدگی در ناحیه گردن و سختی و یا احساس درد هنگام بلع غذاسرفه از جمله نشانه‌های سرطان حنجره هستند.

این علائم از سرطان حنجره خبر می دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

 فرشید فرهان متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی  در خصوص اصلی‌ترین علل ابتلا به سرطان حنجره اظهار داشت: مصرف سیگار از اصلی ترین علل سرطان حنجره است، به طوری که اغلب مبتلایان سابقه مصرف دخانیات دارند.

 

وی افزود: سیگار علاوه بر ایجاد سرطان حنجره می‌تواند مسبب سرطان ریه، دهان، لوزالمعده، مثانه و مری نیز باشد. خطر ایجاد این سرطان‌ها با ترک مصرف دخانیات، به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. مصرف الکلی نیز می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد اما آمار مبتلایان به این بیماری به دلیل مصرف سیگار در کشور ما بیشتر از افرادی است که با مصرف الکل به این عارضه دچار شده‌اند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص علائم بروز این بیماری توضیح داد: گرفتگی طولانی مدت صدا و یا تغییرات صدا بدون علت مشخص از نشانه‌‌های اصلی بروز این سرطان است لذا توصیه می‌شود اگر فردی بیش از دو هفته با گرفتگی صدا مواجه بود برای معاینه به پزشک مراجعه کند.

 

فرهان تصریح کرد: احساس وجود توده‌ای در گلو، برآمدگی در ناحیه گردن و سختی و یا احساس درد هنگام بلع غذاسرفه از دیگر علایم بروز این عارضه هستند.

 

این متخصص رادیوتراپی در خصوص روش‌های درمان این بیماری گفت: برای درمان این عارضه از روش‌های پرتو درمانی، شیمی درمانی و جراحی استفاده می‌شود همچنین مراجعه سریع‌تر فرد مبتلا و تشخیص سریع این بیماری می‌تواند عمر فرد را افزایش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان