//
کدخبر: ۵۶۲۹۷ //

جاسوس هسته‌ای ۶۲ میلیاردتومان پول خارج کرد!

جعفری دولت‌آبادی در سیزدهمین نشست شورای معاونان اظهاراتی درباره موضع‌گیری اخیر دولت امریکا و ترامپ پیرامون برجام، مشکلات انضباط اجتماعی در کلانشهرها، مشکلات عرضه مواد دخانی و اظهارات وزیر اطلاعات درباره یکی از محکومان جاسوسی بیان داشت.

 جاسوس هسته‌ای 62 میلیاردتومان پول خارج کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

جعفری دولت‌آبادی در سیزدهمین نشست شورای معاونان اظهاراتی درباره موضع‌گیری اخیر دولت امریکا و ترامپ پیرامون برجام، مشکلات انضباط اجتماعی در کلانشهرها، مشکلات عرضه مواد دخانی و اظهارات وزیر اطلاعات درباره یکی از محکومان جاسوسی بیان داشت.

دادستان تهران اتخاذ موضع‌گیری اخیر دولت امریکا و ترامپ پیرامون برجام را متشنج کردن روابط جهانی ارزیابی کرد و با تصریح به اینکه از وظایف دولت‌ها، پایبندی به تعهدات و توافقات است، گفت: طبیعی است که مردم ایران چنین پیمان‌شکنی را دشمنی و خصومت آشکار دولت امریکا با ایران تلقی کنند و پاسخ‌های متقابل ایران قاطع و جدی باشد.

وی نقش سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور را بی‌بدیل خواند و تأکید کرد: دشمنی امریکا با سپاه نشانگر نقش مؤثر این نهاد انقلابی در مبارزه با عوامل امریکا در منطقه است.

قریب به سه چهارم موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه رانندگی موتور هستند

دادستان تهران در بحث انضباط اجتماعی با اشاره به گلایه مسئولان و مردم از وضعیت برخی امور در شهرهای بزرگ از جمله ترافیک، آلودگی هوا و حاشیه‌نشینی، چنین مشکلاتی را مخصوص امروز ندانست و با اشاره به نقش موتورسوارها در مختل کردن نظم کلانشهرها اظهار داشت: قریب به سه چهارم موتورسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه رانندگی موتور هستند و با عنایت به اهمیت آسیب‌های وارده به جان افراد و دیه صدمات بدنی و فوت‌ها، بررسی راهکارها برای کلانشهری مانند تهران ضروری است.

دولت‌آبادی سپس با طرح این سؤال که چرا به‌رغم تصویب قانون، شمار قهوه‌خانه‌ها، قلیان‌سراها و رستوران‌هایی که قلیان عرضه می‌کنند روز‌به‌روز افزایش می‌یابد، در پاسخ اظهار داشت: وقتی انضباط اجتماعی وجود ندارد، پدیدار شدن قارچ‌گونه قلیان‌سراها و عرضه قلیان در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را شاهد هستیم؛ چراکه سال‌های متمادی است که بحث جمع کردن قلیان در جلسات مسئولان مربوطه طرح می‌شود و هر بار که این موضوع مطرح می‌شود، با توجیه جلوگیری از بیکاری عده‌ای، راهکاری اتخاذ نمی‌شود.

قلیان‌ها جمع‌آوری و به گلدان‌های گل تبدیل شود

جعفری دولت‌آبادی رفع نشدن مشکل عرضه مواد دخانی را ناشی از سلیقه‌ای اجرا کردن قانون در کشور دانست و از سرپرستان نواحی دادسرا خواست به صنف‌های مرتبط با قلیان مانند قلیان‌سراها و رستوران‌ها، غیر از قهوه‌خانه‌های سنتی قدیمی از طریق صنف و با همکاری پلیس اخطار دهند که ظرف مدتی محدود، عرضه قلیان ‌را متوقف کنند.

دادستان تهران در پاسخ به این سؤال با اشاره به آسیب‌های جسمی، اجتماعی و تلفات انسانی ناشی از استعمال مواد دخانی افزود: استعمال قلیان و سیگار برای سلامت شهروندان مضر است. نمی‌گوییم قلیان‌ها را بشکنید، اما معتقدیم باید موجی ایجاد شود تا قلیان‌ها جمع‌آوری و به گلدان‌های گل تبدیل شود.

جعفری دولت‌آبادی از برنامه دادستانی تهران برای برگزاری جلسه‌ای با مسئولان مربوطه پیرامون قلیان‌سراها به عنوان یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی در هفته جاری خبر داد و از سرپرستان نواحی دادسرای تهران خواست با دعوت از متصدیان اصناف مرتبط با موضوع مذکور در حوزه خود، به آنها تذکر لازم را بدهند و در صورت اقدام نکردن، با همکاری پلیس در مرحله اول واحدهای صنفی غیرمجاز را تعطیل کنند و صرفاً قهوه‌خانه‌های سنتی دارای مجوز را مستثنی کنید.

دری 62 میلیارد ارز از کشور خارج کرده است

دادستان تهران در خصوص اظهارات وزیر اطلاعات پیرامون یکی از محکومان به جاسوسی که از اعضای کمیته مالی برجام بود، مبنی بر اینکه اقدامات این محکوم مصداق جاسوسی نیست، با رد این اظهارات افزود: مأموران وزارت اطلاعات ضابط محسوب می‌شوند و اگر مدعی جایگاه کارشناسی برای خود هستند، باید بدانند که نظر کارشناسی آنها مانند کارشناسان رسمی دادگستری، پزشکی قانونی، مأموران پلیس آگاهی و خبرگان محلی که هر یک در حوزه تخصص خود کارشناس محسوب می‌شوند، برای قاضی الزام‌آور نیست؛ قاضی دارای استقلال قضایی است و تبعیت وی از نظر کارشناس یا ضابطان تا جایی در قانون پذیرفته شده که استنباط قاضی خلاف آن نباشد؛ ضمن اینکه توصیف جزایی اقدامات متهم و انطباق آن با مقررات قانونی، صرفاً از اختیارات قاضی است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین به «اعتبار علم قاضی» در نظام حقوقی ایران اشاره کرد و با تصریح به اینکه امروزه برخی از احکام بر اساس علم قاضی صادر و اجرا می‌شود، انتظار وزیر اطلاعات که دستگاه قضایی را ملزم به رعایت نظر آن وزارت به عنوان ضابط قوه‌قضائیه دانسته مغایر قانون خواند و افزود: حتی نظر اعضای هیئت منصفه که در جرائم مطبوعاتی و سیاسی حضور دارند، برای قاضی الزم‌آور نیست.

دادستان تهران در خصوص محکوم‌ علیه موضوع اظهارات وزیر اطلاعات افزود: این محکوم علاوه بر پرونده جاسوسی، اتهام مالی نیز دارد که اخیراً پرونده آن مفتوح شده است؛ به این شرح که متهم با عضویت در هیئت مدیره یکی از بانک‌های خصوصی، برای شرکتی که با آن مراودات مالی داشته تسهیلات تصویب کرده و با همکاری افراد دیگری 62 میلیارد تومان ارز با قیمت مرجع را از کشور خارج کرده است، بدون اینکه کالایی وارد کشور شود.

سهیل عربی به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده است

دادستان تهران درباره وضعیت برخی محکومان امنیتی اطلاع‌رسانی کرد که از جمله این محکومان، سهیل عربی بود.

وی در توضیح اقدامات این فرد اظهار داشت: نامبرده به ساحت پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم اهانت کرده است. سهیل عربی علاوه بر توهین به مقدسات، با مصادیق اتهامی دیگری شامل توهین به مسئولان نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و انتشار تصاویر مبتذل نیز مواجه شده و محکومیت یافته که حکم اشد در حال اجرا است.

متهم دیگری که دادستان تهران در خصوص وی اطلاع‌رسانی کرد، رضا شهابی ذکریا بود که دادستان تهران اتهامات وی را همکاری با یکی از گروهک‌های معاند نظام از طریق جمع‌آوری اطلاعات و اخبار امنیتی و ارسال آن برای گروهک معاند و اخذ وجه از آنان اعلام کرد و در خصوص نازنین زاغری اظهار داشت: شوهر وی تبعه انگلستان و خود وی نیز دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم آن کشور فعالیت می‌کرده است. وی مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افرادی برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقدام کرده است. چگونگی استفاده از ایمیل‌ مستعار، پسوردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پسوردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است و اساتید این دوره افرادی چون مهدی یحیی‌نژاد (مدیر سایت بالاترین)، اردوان روزبه (رادیو کوچه) و محمود عنایت (مدیر گروه اسمال مدیا) هستند.

جعفری دولت‌آبادی ارسال نامه از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس برای نازنین زاغری را مؤید ارتباط وی با دولت انگلستان و اهمیت این متهم برای آن کشور دانست.

افزایش میزان جرم جعل

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی، از کشف ویزاهای جعلی برای سفر به عتبات عالیات خبر داد و با اعلام اینکه با دستگیری اعضای یک باند چهار نفره، 100 هزار ویزای جعلی کشف شد، از مردم خواست برای تهیه ویزا به شرکت‌های معتبر مراجعه کنند.

دادستان تهران همچنین از محکومیت اعضای یک باند سازمان یافته اختلاس به حبس‌های سنگین 20 و 40 سال و انفصال برخی محکومان از خدمات دولتی خبر داد و افزود: این افراد دو سال پیش مبلغ 860 میلیارد تومان از بانک ملی اختلاس کرده بودند که پرونده اتهامی با صدور کیفرخواست از سوی دادسرا، جهت محاکمه به دادگاه کیفری استان ارسال شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان