//
کدخبر: ۲۵۸۰۹ //

شعار روز جهانی موزه امسال مشخص شد/ گفتن ناگفتنی‌ها در موزه‌ها

موزه‌ها سال جدید کاری‌شان را با شعار «روایت‌های تاریخی مناقشه برانگیز؛ گفتن ناگفتنی‌ها در موزه‌ها» آغاز می‌کنند.

شعار روز جهانی موزه امسال مشخص شد/ گفتن ناگفتنی‌ها در موزه‌ها

به گزارش فرتاک نیوز، محمدرضا کارگر، مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی به تشریح برنامه‌های روز موزه پرداخت و اظهار داشت: ما در روز 28 اردیبهشت ماه که به عنوان روز جهانی موزه شناخته شده، همگام با جهان و با هدف بزرگداشت موزه، معرفی بستر آن و مطرح شدنش برای مردم اقدام به برگزاری برنامه‌هایی می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌هایی برای نشان دادن آثاری که به نمایش گذاشته نشده‌اند و یا کمتر در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، اشاره کرد.

 

وی افزود: روز جهانی موزه فرصتی است برای اینکه موزه‌ها از خودشان صحبت کنند.

 

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شعار روز ملی موزه در سال جاری «روایت‌های تاریخی مناقشه‌برانگیز؛ گفتن ناگفتنی‌ها در موزه‌ها» است، تصریح کرد: هر سال شعاری برای روز موزه مطرح می‌شود که با نیاز بشر امروز مطابقت دارد و موزه‌ها تلاش می‌کنند که برنامه‌های سال پیش رویشان را با این شعار هماهنگ کنند. امسال نیز موزه‌ها بایستی رازهای نهفته‌شان را بیان کنند. یعنی موزه‌ها با توجه به اینکه اتفاقاتی در تاریخ وجود دارد که کمتر به آنها پرداخته شده یا درست به آنها نپرداخته‌اند، باید  به بیان حقایقی بپردازند که کمتر در مورد آنها صحبت شده است.

 

کارگر در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما در روز موزه از موزه‌ها، موزه‌داران و بازنشسته‌های نمونه قدردانی می‌کنیم و به همین مناسبت، اتفاقات متفاوتی با توجه به اهمیت و جایگاه برخی از موزه‌ها می‌افتد و موزه‌ها می‌توانند علاوه بر برگزاری نمایشگاه آثار کمتر دیده شده، اقدام به برگزاری جشنواره‌های مختلف، همایش‌ها، کارگاه‌های معرفی و  کارگاه های مرمت اشیای موزه‌ای کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان