//
کدخبر: ۴۸۴۳۶ //

مراسم اعطای نشان داوود رشیدی با تقدیر از چهار هنرمند برگزار شد

مراسم نخستین دوره اعطای نشان داوود رشیدی روز گذشته شنبه 4 شهریورماه با حضور تعداد زیادی از مسئولان و هنرمندان در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

مراسم اعطای نشان داوود رشیدی با تقدیر از چهار هنرمند برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مراسم نخستین دوره اعطای نشان داوود رشیدی روز گذشته شنبه 4 شهریورماه در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

 

در این مراسم علی مراد خانی، معاون هنری وزارت ارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی مدیر تئاتر شهر، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند و علیرضا داوود نژاد، جواد مجابی، همایون ارشادی، ، شبنم فرشاد جو، محمود عزیزی، اکبر زنجانپور، حمید پورآذری، حسین پاکدل، داریوش اسدزاده و فرهاد مهندس پور، هنرمندان حاضر دراین مراسم بودند.

 

مراسم نشان داوود رشیدی با تقدیر از چهار هنرمند برگزار شد

 تعدادی دیگر از هنرمندان تئاتر و سینما حضور داشتند و میزبان آن خانواده داوود رشیدی بودند.

 

این مراسم رأس ساعت 19:30 با پخش ویدئو کلیپی از داوود رشیدی و فعالیت های هنری او آغاز شد و منصور ضابطیان مجری برنامه پس از خوش و بش با حاضران از هنرمندان و شخصیت های حقیقی و حقوقی و همه آنهایی که در برگزاری جشن سهیم بودند تشکر کرد و یاد جعفر والی و گروه نمایش محمد رحمانیان  که در مراسم سال پیش حضور داشتند را گرامی داشت.

 

سپس لیلی رشیدی فرزند زنده یاد رشیدی به اتفاق حسن معجونی وسیامک صفری به اجرای بخشی از نمایش «منهای2» پرداختند؛ اثری که توسط داوود رشیدی در سال 1389 اجرا شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. پس از اجرا سیامک صفری درباره داوود رشیدی گفت: ای کاش او را داشتیم و باز هم برایش بازی می کردم.

 

پس از خوانش نمایشنامه، فرهاد مهندس پور کارگردان و مدرس تئاتر به روی صحنه رفت و ضمن ادای احترام به اکبر زنجانپور و محمود عزیزی درباره زنده یاد رشیدی گفت: من صلاحیت آن را ندارم که درباره داوود رشیدی حرف بزنم اما در چند سفری که با او بودم در محضر ایشان بسیار خوش گذشت.

 

مهندس پور گفت: با اینکه این روزها واژه بی ادعا معنای خود را از دست داده است اما داوود رشیدی چنین آدمی بود.

 

این کارگردان در ادامه گفت: تئاتر همیشه به خودی خود مهم است و ما در برهه ای با تئاتر آشنا شدیم که کارکردی شبیه رسانه داشت و همیشه خود تئاتر فراموش می شود؛ در حالیکه تئاتر خود ملاقات است.

 

مهندس گفت: در دنیای امروز سه دسته کارگردان داریم که گروه اول طبق سلیقه مخاطب پیش می روند و دسته دوم هنرمندانی که به مخاطب اهمیت نمی دهند و رشیدی از دسته سوم بود که برای مخاطب ارزش قائل بود.

 

در ادامه مراسم، خانواده زنده یاد رشیدی احترام برومند، لیلی و فرهاد رشیدی به روی صحنه آمدند و بیانیه ای درباره چگونگی اهدای نشان داوود رشیدی خوانده شد.

 

در ادامه احترام برومند متن پیام سید محمد خاتمی را که به مناسبت همین مراسم‌ نوشته بود، قرائت کرد.

در بخش بعدی جواد مجابی به روی صحنه آمد و پس از ایراد سخنانی درباره عمید نائینی روزنامه نگار نخستین نشان داوود رشیدی را به او اهدا کرد.

 

جواد مجابی درباره عمید نائینی گفت: عمید نائینی روزنامه‌ نگاری حرفه‌ای و مستقل است.

مجابی ادامه داد: از ویژگی های حمید نائینی این است که با اندیشه های ناهمخوان و نظرات مخالف  اجازه کار داد؛ زیرا او فردی نو اندیش است که به دنبال ایده ها و طرح های نو و بدیع است در حالیکه به اجرای آنها نیز فکر می کند.

 

مجابی در پایان سخنانش عمیدی را یاری گر هنرمندان دانست.

دومین نشان بابت ثبت و نگارش تاریخ معاصر و شش دهه فعالیت در عرصه مطبوعات به محسن میرزایی تعلق گرفت و احمد مسجد جامعی نشان را به او اهدا کرد.

 

میرزایی پس از دریافت نشان گفت: پدرم آرزو داشت که کتاب بخوانم و من هم همین کار را کردم و بدون هیچ وسیله ای تلاش کردم و حال دریافت نشان را لطف بزرگی به خود می دانم.

 

در ادامه، پیام انجمن بازیگران توسط علی دهکردی قرائت شد و پس از آن علیرضا داوود نژاد نویسنده و کارگردان سینما سومین نشان داوود رشیدی را دریافت کرد و پس از آن مرضیه برومند گفت: باعث خوشبختی من است که یکی از اعضای خانواده داوود رشیدی هستم و به نیابت از خانواده درباره فیلمساز بزرگی چون داوود نژاد حرف می زنم.

 

برومند گفت: تمام ارزش هایی که داود رشیدی برای هنرمند قائل بود در داوودنژاد هست.

مرضیه برومند ادامه داد:سخت است که حرف‌های سخت را به زبان مردم بزنی و داوودنژاد این کار را انجام داده است.

 

علیرضا داودنژاد، ضمن تشکر از خانواده رشیدی و مرضیه برومند اظهار کرد: شانس بزرگی بود که سال‌ها قبل مورد لطف داود رشیدی قرار گرفتم و حالا که در اواخر راهم از سوی خانواده رشیدی باز هم مورد لطف قرار گرفته ام که برایم بسیار ارزشمند است.

 

حسن معجونی چهارمین هنرمندی بود که به خاطر رونق بشیدن به تئاتر نشان داوود رشیدی را دریافت کرد.

فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تئاتر بعد از اعطای نشان، درباره معجونی گفت: از اینکه آقای رشیدی باعث شدند بهترین های فرهنگ و هنر این‌ مملکت اینجا باشند، خوشحالم.

 

معتمدآریا در ادامه گفت: حسن معجونی جزو استثناهای تئاتر ماست و زمانی که یک نفر شکوفا می‌شود پرچم آن به بقیه می‌رسد و او جزو کسانی است که این پرچم در دست اوست.

حسن معجونی نیز پس از دریافت نشان گفت: این نشان برای من خیلی مهم است و به گروهم تعلق دارد.

 

احترام برومند پس از معجونی گفت:  برای اهدای نشان اول به شما فکر کردم؛ زیرا مثل داوود رشیدی به تئاتر فکر می کنی به تئاتر شهرستان توجه داری!

 

احترام برومند گفت: معجونی در رشت سالن تئاتر احداث کرده و نمایشی را به زبان گیلکی اجرا کرد و شاید ما نیز سال دیگر این مراسم را با چند چهره خوب در رشت برگزار کردیم.

 

منبع: دیباچه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۴۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان