//
کدخبر: ۴۲۹۸۰ //

آیا نوشیدنی آزاده نامداری الکلی بود؟(عکس)

در پی انتشار عکس آزاده نامداری در سوییس در حال نوشیدن نوشابه ای خاص حواشی فراوانی در فضایی مجازی مطرح شد اما بررسی نشان داد این نوشابه نوعی ماءالشعیر بدون الکل سوئیسی بوده است.

به گزارش فرتاک نیوز،

سرویس عکس و فیلم فردا: روز گذشته تصاویری از آزاده نامداری در فضای مجازی منتشر گردید که وی را بدون حجاب و در حال صرف نوشیدنی نشان می داد. صرف نظر از بحث در مورد دلیل پوشش متفاوت وی در این عکس‌ها، در فضای مجازی عده ای بدون تحقیق اتهام نوشیدن مسکرات را به وی نسبت دادند. در حالی که نوشیدنی مورد استفاده وی ماءالشعیر بدون الکل تولید کشور سوئیس است. رهبر انقلاب نیز در استفتائی نوشیدن ماءالشعیرهای خارجی را که میزان الکل آنها در حد بسیار ناچیز بوده و مسکر به شمار نمی آیند حلال دانسته‌اند.

 

متن استفتاء رهبری در مورد نوشیدن ماءالشعیرهای خارجی به شرح زیر است:

سؤال: حکم ماء‌الشعیر بدون الکل که در خارج تهیه مى‌‌شود و در اغلب با مقدار بسیار ناچیزى از الکل مثل 010٪ الکل تهیه شده و مسکر نبودن آن محرز مى‌‌باشد چیست؟ اگر مقدار الکل از این هم کمتر باشد، چه؟ لازم به ذکر است که الکل موجود در این نوع آبجو به آن از بیرون تزریق نشده بلکه طى فرایند تخمیر خودبخود تولید مى‌‌شود و پس از آن تحت فشار از آن خارج شده و درصد ناچیزى که گفته شد در آن باقى مى‌‌ماند.

جواب: ماء‌الشعیر مذکور پاک و حلال است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۸۰ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    آب معدني گازدار بوده

  • ناشناس

    نمیشه ما عمل به اخلاق اسلامی کنیم وابروی افراد را حتی در صورت انجام خطا مورد هج مه قرار ندهیم
    خداوند ستار العیوب ه مه بندگان است

  • ناشناس

    اگه مجازه پس چرا وارداتش ممنوعه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان