//
کدخبر: ۳۰۶۱۲ //

گوشت گوسفند استرالیایی با نرخ ۳۳۰ هزار ریال به بازار تهران رسید

 گوشت گوسفند استرالیایی با نرخ 330 هزار ریال به بازار تهران رسید

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس تامین شورای دام کشور از کاهش تقاضای گوشت قرمز در کشور خبر داد و اعلام کرد: برای متعادل شدن قیمت بازار گوشت، از امروز گوشت گرم گوسفند استرالیایی با قیمت هر کیلوگرم 330 هزار ریال در بازار تهران عرضه شد.

«منصور پوریان» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: گوشت استرالیایی از کیفیت بالایی برخوردار است و عرضه آن می تواند خلاء کنونی بازار را پر کرده و موجب متعادل شدن قیمت ها شود.

به گفته وی، اکنون روزانه 12 هزار لاشه گوشت گرم گوسفندی از ارمنستان و گرجستان و همچنین نزدیک به یک هزار لاشه گوشت استرالیایی وارد کشور می شود.

پوریان که رئیس مجمع صادر کنندگان دام زنده کشور نیز است، اضافه کرد: هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی ارمنستانی با قیمت 300 هزار ریال و گوشت گرم گوسفندی گرجستانی به بهای 305 هزار ریال در بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از گوشت گوساله منجمد مورد نیاز کشور از نیوزیلند تامین و وارد می شود.

** تب کریمه کنگو تقاضای مصرف گوشت قرمز را کاهش داد

رئیس تامین شورای دام کشور اعلام کرد: با بروز بیماری تب خونریزی دهنده تب کریمه کنگو در کشور تقاضای خرید دام زنده و گوشت قرمز داخلی و وارداتی کم شده است.

وی اضافه کرد: در ماه های گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید مردم تقاضا تا اندازه ای افت کرده بود که بروز بیماری تب کریمه کنگو موجب کاهش بیشتر تقاضا شده است.

وی ادامه داد: با وجود این، قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف کم نشده و همچنان بالاست و دولت برای تنظیم بازار این محصول ناچار به واردات گوشت گرم و منجمد شده است.

به گفته وی، با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور از محل داخلی و واردات بزودی شاهد کاهش نرخ گوشت قرمز گوسفندی خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، سالیانه 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید و 100 هزارتن گوشت قرمز نیز وارد می شود.

پیگیری خبرنگار ایرنا از خرده فروشی های سطح شهر نشان می دهد گوشت قرمز در بازار مصرف گران تر از نرخ مصوب عرضه می شود.

البته دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای کنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحدهای نظارتی ابلاغ کرد تا بر اقلام اساسی مورد تقاضای مردم که در قالب 13 قلم کالای دسته‌بندی شده است، نظارت بیشتری صورت گیرد.

با افزایش تقاضای کالاهای پرمصرف در آستانه این ماه مبارک، توزیع برنج، شکر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از سی و یکم اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شد و تا پایان ماه رمضان ادامه می یابد.

در صورتی که مردم درباره قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده در قصابی ها شکایتی داشته باشند، می توانند با شماره سامانه 124 نظارت بر گرانفروشی و تخلف اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه 135 تعزیزات کشوری تماس بگیرند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان